Strutsen Postat 13 december 2007 Postat 13 december 2007 Tjena! För ett tag sen så postade jag på forumet om div grejer jag tänkte köpa för framtida inspelning. Well, det är nu gjort och det blev ett externt tascamljudkort med en B1-mick och så lite andra grejer. När jag öppnar upp den medföljande versionen av Cubase LE och trycker på record så händer dock ingenting ? Alltså den spelar inte ens in. Men har jag lurarna på mig så kan jag höra gitarren i högra kåpan. Ja, jag har installerat ljudkortet och Cubase LE genom medföljande CD-skivor och hämtat senaste drivers från Tascams hemsida. Jag har läst den knapphändiga manualen till ljudkortet (som inte ens har en troubleshooting). Jag har kopplat såhär: Dator->Tascam(USB)-> B1-micken via XLR-anslutningen, fantommatning på. \> Gitarr via Line/gitarr in \> Hörlurar Är det nåt så idiotiskt som inställningar i datorns förval av ljudkort eller nånting? Tacksam för svar! mvh, Niklas
ostfisk Postat 14 december 2007 Postat 14 december 2007 Har du tryckt in record enable på spåren du ska spela in? (knappen med den runda symbolen)
Zipzap Postat 14 december 2007 Postat 14 december 2007 Checka in så allt är rätt inställt i kontrollpanelen -> Ljudtal och enheter -> inspelning av ljud där ska du välja ditt externa ljudkort. Checka även i cubase att du har valt ditt ljudkort i VST audibay
Strutsen Postat 14 december 2007 Trådstartare Postat 14 december 2007 Checka in så allt är rätt inställt i kontrollpanelen -> Ljudtal och enheter -> inspelning av ljud där ska du välja ditt externa ljudkort. Checka även i cubase att du har valt ditt ljudkort i VST audibay Okej, jag har gjort det och nu fungerar det faktiskt! Tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.