Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har rätt så nyligt börja använda programmet och tycker de låter riktigt bra !

Däremot förstår jag inte hur man sparar till mp3 fil om man har flera olika ljud.

När jag försöker spara de så blir det bara en cubase fil

Hjälp tack 😕

Annons
Postat

Du 'sparar' inte en ljudfil utan bara själva projektet.

Om du vill ha en ljudfil får du göra en audio export, under arkivmenyn.

Exportera till t ex wav-fil och konvertera sen till mp3 med t ex Lamedrop (sök här på forumet).

Postat

När jag väljer export audio mixdown kommer det fram en ruta där det står : The right and left locators must be set!

Vad menas med det ? 😎

Förlåt att jag är sämst på programmet. Försöker att lära mej 😕

Postat
När jag väljer export audio mixdown kommer det fram en ruta där det står : The right and left locators must be set!

Vad menas med det ? 😎

Förlåt att jag är sämst på programmet. Försöker att lära mej 😕

Det trista svaret är: "Kolla i den lilla boken som följde med Cubase när du köpte det - Getting Started." Där finns beskrivet de grundläggande funktionerna och hur man gör.

Det enkla svaret med 'locators' är att markera det du vill exportera och tryck på 'P'. Då får du markörerna på rätt ställe.

Postat

På transportpanelen i Cubase (den flyttbara listen med Play/Record/Stopc etc) finns det två numreriska mätare, den ena ovanför den andra. De står som "1.0.0.99" eller liknande. Den översta är för var man starta den undre för var man slutar. Skriv "1" (om det är där din låt startar) i den översta och "50" (om det är på den takten låten slutar) på den undre. Spår som skall exporteras får inte vara "mutade". Hoppas det hjälper.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.