Jump to content
Annons

Ett par bilder på invigningen av hemmastudion haha


feffe (oregistrerad)

Recommended Posts

feffe (oregistrerad)

Bilderna är tagna med mobiltelefånen men men.

-- Här sitter david och spelar lite--

P0928_162417.jpg

--och här är david IGEN--

P0928_162427.jpg

--OCh IGEN--

P0928_162457.jpg

--och här är en liten bild för att få med allting--

P0928_202923.jpg

Synthen är Flickvännens som används flitigt av henne.

SJälv ska jag skaffa nån midiklaviatur så fort som möjligt.

=)

Här så finns låten som spelas in på bilderna =)

/FEffe

EDIT: Nu har jag fixat länkarna o så så nu ska allting fungera!

Redigerat av feffe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
feffe (oregistrerad)
Uääääääähhh..jag får bara upp röda elakartade kryss där "user posted image" ska vara.. någon annan som ser vad feffe's studio ser ut som?

..eller kan herr feffe ordna.. 😉

Hallå, funkar bara bildan för mig också haha, har fått en avatar som majken skrev också 😛 hehe.

kolla längst ner i min post så är det en länk till lite bilder =)

/feffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det är med passagen som med så många andra, det går inte att direktlänka till en fil (mp3, jpg, etc) utifrån annan sajt. Kanske beroende på vilket IP scope surfaren kommer från eller nåt, för jag får inte heller fram några bilder - såvida jag inte klistrar in bild-länkarna för sig, då ser jag bilderna. Och nästa gång jag laddar tråden hämtas bilderna från cachen. Pass på passagen. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

feffe (oregistrerad)
en liten fråga.. vad är det för mirofon?.. en stormembrans eller?.. ser ut på bilderna som att membranet inte är riktat mot gitarren??.. eller e jag helt ute o cyklar?

Stormembraans microfon av märket TSM MT87S. Jag försklarade för mig kompis att han har microfonen helt fel. men han lyssnade inte.

Tror ni att man kan sätta nån sorts skumgummi på ena sidan av micen o sen ha den andra sidan emot gitarren?

Eller det kanske inte blir bra då?

Jag ska göra lite egna tester idag, tyvärr spelar jag själv inte så mycket gitarr men man kan iaf testa! =)

/feffe

Link to comment
Dela på andra sajter

feffe (oregistrerad)
Såg en liten spännande bekant tidning på golvet. 😄

Ja haha, hade jag inte köpt studio tidningen i vintras hade jag alldrig skaffat hemma studio 😉 hehe

så nu är man tvungen att fortsätta köpa, får väll ta o prenumenera snart....

/feffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg en liten spännande bekant tidning på golvet.  😄

Ja haha, hade jag inte köpt studio tidningen i vintras hade jag alldrig skaffat hemma studio 😉 hehe

så nu är man tvungen att fortsätta köpa, får väll ta o prenumenera snart....

/feffe

Gör så, det är billigare. Passa på då det är lite sånna smarta erbjudanden. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Det skall icket vara skumgummi på mikrofonen. TSM 87 är välan njurformad i karaktäristiken...

Rikta den nu som det skall vara och strunta i din kompis. Han kanske spelar bas? Då kan han passa på att fixa kaffe medan du sätter miken rätt...

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

feffe (oregistrerad)
ännu en gång.. vad skall skumgummit vara till?

TÄnkte sätta skumgummit på ena sidan av micen så inte rumsklangen kommer med, alltså den dåliga klangen såsom datorsurr et.c...

men har lyckats mastra bort lite ljud o så nu! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

feffe (oregistrerad)
Det skall icket vara skumgummi på mikrofonen. TSM 87 är välan njurformad i karaktäristiken...

Rikta den nu som det skall vara och strunta i din kompis. Han kanske spelar bas? Då kan han passa på att fixa kaffe medan du sätter miken rätt...

//Nemo

Jag sa till han att jag är den som styr inspelningen o han lirar så jag bestämmer...

då fick jag bestämma =P

kafet får jag tyvärr fortfarande spela =P nej men så var det inte riktigt hehe.

men nu är det som det ska.

ska testa att spela in cello tänkte jag också =P

/feffe

Link to comment
Dela på andra sajter

ännu en gång.. vad skall skumgummit vara till?

TÄnkte sätta skumgummit på ena sidan av micen så inte rumsklangen kommer med, alltså den dåliga klangen såsom datorsurr et.c...

men har lyckats mastra bort lite ljud o så nu! =)

Det blir nog snarare så, att om du täcker för baksidan på micen, så får du närmare funktionen av en omni-mic, i stället för njure - så då blir problemet ännu värre... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...