Jump to content
Annons

EMU 0404/0202 USB 2.0 utan DSP


DanceMannen

Recommended Posts

Hej

Kollat in lite på EMU 0404/0202 USB 2.0. (inte att förväxla med 0404). Vad jag förstått så har de tagit bort DSP effekterna som finns i andra EMU kort (1616m t ex). Visserligen har den USB 2, vilket är hyfsat snabbt, men ändå...

Jag tänker använda ett Yamaha digitalpiano (DGX620) med midi samt en kortrollerenhet (ev Novation Remote alt. Behringer BCR 2000).

Tänker använda Reason, Sonar och en hel del mjukvarusyntar och effekter, kanske spela in sång ev gitarr/bas.

Mycket mjukvara med i paketer väger ju upp en del..

Någon kommentar angående valet? Tänker köra via en PC (P4, 1 GB RAM, XP PRO SP2).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har 0404 USB och jag är hur nöjd som helst :-)

Vet inte om det är svar på din fråga...

Trevligt att du är nöjd:) HAr du upplevt några "problem" av typen hög belastning av processor/dator, buggar, missljud osv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej inte direkt.

Jag har något fel på min förstärkare så jag får lite missljud men det tror jag inte kommer från Ljudkortet.

Jag är faktiskt nöjd nu när det funkar att köra Reason med rewire till Samplitude och EZ-drummer till. Inget sånt har någonsin fungerat förut.

Sen vet jag ju inte vad spif och sånt är eller vad man har digital output till men det kommer väl....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej inte direkt.

Jag har något fel på min förstärkare så jag får lite missljud men det tror jag inte kommer från Ljudkortet.

Jag är faktiskt nöjd nu när det funkar att köra Reason med rewire till Samplitude och EZ-drummer till. Inget sånt har någonsin fungerat förut.

Sen vet jag ju inte vad spif och sånt är eller vad man har digital output till men det kommer väl....

Låter ju kalas:) Blir mer och mer sugen på detta kort. Fast nu har jag börjat fundera på NI Audio Kontrol 1. Fick 75 % i Studios test i februari... Jaja, alla dessa ljudkort...

Tack för din hjälp bdatony!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kollat in lite på EMU 0404/0202 USB 2.0. (inte att förväxla med 0404). Vad jag förstått så har de tagit bort DSP effekterna som finns i andra EMU kort (1616m t ex). Visserligen har den USB 2, vilket är hyfsat snabbt, men ändå...

Jag tänker använda ett Yamaha digitalpiano (DGX620) med midi samt en kortrollerenhet (ev Novation Remote alt. Behringer BCR 2000).

Tänker använda Reason, Sonar och en hel del mjukvarusyntar och effekter, kanske spela in sång ev gitarr/bas.

Mycket mjukvara med i paketer väger ju upp en del..

Någon kommentar angående valet? Tänker köra via en PC (P4, 1 GB RAM, XP PRO SP2).

Jag har själv länge tänkt skaffa Emu 0404 usb2.0

Du hittar mycket information om det på Emus inoficiella forum:

http://www.productionforums.com/viewforum.php?f=110

Ett test finns här:

http://www.digit-life.com/articles2/proaud...u-0404-usb.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kollat in lite på EMU 0404/0202 USB 2.0. (inte att förväxla med 0404). Vad jag förstått så har de tagit bort DSP effekterna som finns i andra EMU kort (1616m t ex). Visserligen har den USB 2, vilket är hyfsat snabbt, men ändå...

Jag tänker använda ett Yamaha digitalpiano (DGX620) med midi samt en kortrollerenhet (ev Novation Remote alt. Behringer BCR 2000).

Tänker använda Reason, Sonar och en hel del mjukvarusyntar och effekter, kanske spela in sång ev gitarr/bas.

Mycket mjukvara med i paketer väger ju upp en del..

Någon kommentar angående valet? Tänker köra via en PC (P4, 1 GB RAM, XP PRO SP2).

Jag har själv länge tänkt skaffa Emu 0404 usb2.0

Du hittar mycket information om det på Emus inoficiella forum:

http://www.productionforums.com/viewforum.php?f=110

Ett test finns här:

http://www.digit-life.com/articles2/proaud...u-0404-usb.html

Hej

Inte kollat forumet på ett tag.

Tack för din feedback, verkligen hjälpsamt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Warheart (oregistrerad)

Jag funderar på att köpa ett EMU 0404 USB 2.0.

Är det något att satsa på? enligt alla verkar det ju vara bland det bästa på marknaden för det priset.

Det är till och med slut på 4sound, Musikbörsen och JAM i min stad Linköping så jag antar att det är ganska populärt.

Om någon vet att nått vanligt problem med detta kort så är jag tacksam för svar. Rekomendera gärna annat i samma prisklass isåfall.

Tack på förhand

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet - använd sökfunktionen innan du postar
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar på att köpa ett EMU 0404 USB 2.0.

Är det något att satsa på? enligt alla verkar det ju vara bland det bästa på marknaden för det priset.

Det är till och med slut på 4sound, Musikbörsen och JAM i min stad Linköping så jag antar att det är ganska populärt.

Om någon vet att nått vanligt problem med detta kort så är jag tacksam för svar. Rekomendera gärna annat i samma prisklass isåfall.

Tack på förhand

Lite sent svar kanske... men ändå

Jag är själv inne på 0404 usb, verkar onekligen som ett mycket bra kort. Sen får man ju med rätt så schysst programvara (Sonar LE, Cubase LE, Live m fl)

Finns några tester på

http://www.emu.com/products/product.asp?ca...amp;nav=reviews

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...