Jump to content
Annons

Ljudkorts grubblerier


BÄNKT

Recommended Posts

Hejsan!

Har råkat bli med laptop sedan jag hoppade på en utbildning där man får låna en under studietiden, skoj! Därmed är jag inte längre bunden till att enbart jobba med musik där min stationära står, toppen! Har därför funderat på att skaffa ett externt ljudkort som jag kan använda till bägge burkarna. Och det är sannerligen inte lätt att hitta rätt i ljudkorts djungeln. Men eftersom jag äger en hårddiskporta med ADAT-utgång så blev jag intresserad av Alesis I014, tycker det ser ut som man får relativt mycket för pengarna. Kollade i Luthman katalogen där priset låg på 3595kr. Av en händelse ramlade jag in på Thomann och snacka om förvåning när den där ligger på 1693,16 SEK!!! Vad har jag missat?? Hur kan prisskillnaden vara så pass stor?? Är det någon som har handlat från Thomann och kan berätta hur det funkar? Äger du ett Alesis I014 och hur bra är det? Har någon hört något negativt om AlesisI014 vad i så fall? Mikförstärkarna har jag hört ska vara klena men övrigt? Mycket tacksam för svar!! När man slår till vill man ju att det blir rätt!

Thomann pris

Pris på Prisjakt

Vänliga hälsningar Bengt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Redibo (oregistrerad)

Det är ingen skillnad på dom om specifikationerna på båda ställena stämmer överens, Thomann och många andra tyska musikaffärer är helt enkelt brutalt billiga! Detta gäller även trumgrejer, älskar att beställa grejer från Music Store och Thomann! Så det är helt enkelt en bättre affär 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...