Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Min polare vill börja göra musik i datorn och tänkte köpa Logic. Själv har jag Cubase och PC så jag är inte så insatt i Mac Och Logic men jag antar att det inte funkar att använda samma pluggar som i cubase?

Tänkte på Ezdrummer osv. nån som kan tipsa om vad man kan använda?

Annons
Postat

Dom flesta pluggar som finns till Cubase finns oxå till Logic.

Logic ( Pro ) kommer inkluderat med domflesta pluggar man kan tänka sig och beroende på vart man vill lägga ribban och hur mycket man vill spendera behövs egentligen inte så mycket annat än dom som medföljer.

Och vad han ska köpa beror på hans behov så frågan är lite för generellet ställd för att ge ett vettigt svar på.

EZ Drummer fungerar i Logic

Postat

De flesta pluggar finns för både Pc och Mac.

Logic använder sig av en format som heter AU (audio units).

Vill man använda vst-pluggar (som då behöver vara i vst mac-format) i Logic behöver man en wrapper, vst2au.

http://www.fxpansion.com/index.php?page=5

Postat
Dom flesta pluggar som finns till Cubase finns oxå till Logic.

Logic ( Pro ) kommer inkluderat med domflesta pluggar man kan tänka sig och beroende på vart man vill lägga ribban och hur mycket man vill spendera behövs egentligen inte så mycket annat än dom som medföljer.

Och vad han ska köpa beror på hans behov så frågan är lite för generellet ställd för att ge ett vettigt svar på.

EZ Drummer fungerar i Logic

undrade inte exakt vilka pluggar han bör skaffa utan just vilken typ som går att använda i logic.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.