Jump to content
Annons

Nybörjar setup


Azel

Recommended Posts

Ökej länge varit intreserad av att bli någon form utav disk jockey mest för personligt bruk typ mig själv och högtalarna 😉😛 :P

Iallfall behöver hjälp att hitta ett bra kit då nåt billigt nybörjar setup... 😛

Är helt inkompetent inom ämnet men man måste börja nånstans..

😛

vill att man ska kunna föra övermusk från dator till setupen? ( låter hel konstigt ) 😛

---

tack för alla förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hej!...

det är såhär... vad vll du spela ? Cd eller vinyl ?... och jag antar att du vill använda mp3or ?... då kanske du ska ha final eller serato scratch...

men då kostar bara programet... 5-6000...

Beltdrive... betyder remdriven.... det är ej att rekomendera... det skall vara direktdrivet... annats så kommer det att svaja i pitchen...

Men mixxer . där kan du använda vad du vill..... samma sak med hörlurar... det är en smaksak...

Om du finns i sthlm så kan jag hjälpa dig... jobbar med detta...

peace.

Redigerat av SHARPo
Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)

HÄR har Hercules gjort en DJ Console som man kan koppla in via din USB-port och sen t ex köra Native Instruments TRAKTOR DJ Studio 3.

HÄR har du även en video när dom använder Hercules Dj Console MKII (USB).

Pris: 2 195:- (datorbutiken.com)

Denna produkt kan vara ett rätt så smart köp eftersom du inte hade någon som helst Dj erfarenhet. =)

Redigerat av Mollin
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle du itne kunna skriva ner några riktigt bra saker som ska införskaffas för runt 3000 lappen? om det ens går

Är 3000:- din totala budget får du inte mycket. Kanske kan du få ett par Pioneer CDJ-100S för 3000 eller kanske ett par CDJ-500. Då har du ännu inte någon mixer.

Herculeskonsollen har jag bara hört negativt om, utan att ha provat själv.

En sån här kan du ju kika på - http://www.blocket.se/vi/14180839.htm?ca=11_s

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 5 veckor senare...
Skulle du itne kunna skriva ner några riktigt bra saker som ska införskaffas för runt 3000 lappen? om det ens går

köp begagnat. ett ganska bra tips är att satsa på pioneer då dom har satt hela industristandarden och deras grejjer dominerar världens alla dansgolv. dom nya cdj 400 kan du spela mp3 med och dom har usb så du kan koppla till dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...