Jump to content
Annons

Rythm Royale - Stereophonic Sound Dance Business


Jojje84

Betyg? (5 högst, 1 lägst)  

13 röster

  1. 1. Betyg? (5 högst, 1 lägst)

    • 5
      3
    • 4
      1
    • 3
      4
    • 2
      3
    • 1
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Stereophonic Sound Dance Business

ARTIST/GRUPP: Rythm Royale

GENRE: House

LÅTLÄNGD: 5.07

KOMPOSITÖR: Joel Nyberg

PRODUCENT: Joel Nyberg

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3

STORLEK: 9.38

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Stereophonic Sound Dance Business (Högerklicka, välj "Spara mål som...")

EDIT: Denna recenseras i tidningen Studio nr. 10

Egentligen är detta en ny version av låten "Seriously Fonky". Lyssna även på den och tala om om den kanske är bättre. Detta är tänkt som en förbättring av Seriously Fonky som egentligen var en skiss. Kommentarer tack!?

Vad tycker ni? Håller ni med tidningens recension? Personligen är jag mer nöjd med denna:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=5678

MVH // Joel Nyberg

Redigerat av Jojje84
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hasseman (oregistrerad)
🙂 Vilket underbart driv i trummorna! Spännande, man vill höra mera! So tight!! Vid 4:3 mattas det av en aning??? Men vilket underbart slut!!
Link to comment
Dela på andra sajter

Spontant tycker jag kanske du bakar in lite för mycket i kakan - blir nästan big beat och Fatboy Slim och throw away-skoj av alltihop.

Önskar mig lite danshypnos och att du vågar mala på lite (kanske det svåraste?).

Gillade faktiskt förra "barapa" bättre.

Rytmiskt ligger all tyngd på 1:an och 3:an (klen snare + basgången som ju markerar 1:an), det blir lite tungfotat.

Det du har lyckats bra med är basen och kicken, speciellt kicken ligger supersnyggt i mina högtalare.

Hoppas jag inte låtit för gnällig, hade bara förväntat mig lite mer eftersom förra demosviten från dig var så bra.

edit: 3:a satte jag.

Redigerat av Disco Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satt mellan kl 11.30 och 05.30 och trodde att jag förbättrade hela låten, men efter att jag lyssnat på den nya versionen ett tag nu så har jag märkt att den blev bättre på vissa grejjer och sämre på andra...

Danny Cort, har du gjort en låt med barapa eller? När la du upp den här på forumet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag satt mellan kl 11.30 och 05.30 och trodde att jag förbättrade hela låten, men efter att jag lyssnat på den nya versionen ett tag nu så har jag märkt att den blev bättre på vissa grejjer och sämre på andra...

Danny Cort, har du gjort en låt med barapa eller? När la du upp den här på forumet?

Jag vet...

Du var först & DD har redan skällt ut mig för att jag hade fel. Sorry.

Så egentligen var det jag & DD som snodde din grej.

På "Stay" alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok 😉

Det var det jag hade för mig!

Men tala om för mig alla! Vilken är bäst, denna version eller originalet? Behöver veta!

Förstår att jag har fått lite svar kanske för att jag inte har skrivit i så många andra demo-topics, men det ska det nu bli ändring på!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
onödigt lång låttitel herr joel, hadde det inte räkt med stereophonic :rolleyes:

///Minus

Nej ...

Varför? Finns nog många låtar som heter så, men om man vill kan man ju förkorta till SSDB

😄

Några fler som tycker att den förra versionen (Seriously Fonky) var bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Trumpaket o bas är godis i monitorerna här oxå.. gillas m.a.o... men som DD redan sagt tycker jag också att det är lite mycket russin i kakan.. det låter som en blandning mellan två eller fler låtar och jag kan inte få ihop svänget i trummorna med barbappappa-barappappa.. :rolleyes:

Ett bra jobb är det hursomhelst, men kanske lite renodling? ( nej, inte dom i norrland som har horn.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Det är ju inte min genre...men är det inte lite dåligt tryck på prylarna? Låtmässigt får jag inte ut mer än att det verkar välgjort...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 5 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...