Jump to content
Annons

Nykommling


Cebo (oregistrerad)

Recommended Posts

Cebo (oregistrerad)

Hej alla glada !!! Jag stĂ„r i startgroparna för att börja skapa musik i hemmet, jag kommer att jobba pĂ„ PC. Jag Ă€r en gammal hĂ„rdrockare som faktiskt skrivit en hel del pĂ„ data, men förr i tiden var det externa ljudkĂ€llor som styrdes med midi in och ut. Och vid sidan av alltihoppa stod en porta eller liten 8-track som var syncad med nĂ„gon slags midi sync...Koooool 😛 Nu skall allt ligga pĂ„ datan, har fĂ„tt mycket idĂ©er och tips bara genom att lĂ€ssa pĂ„ denna förtrĂ€fliga sight, sĂ„ jag antar att jag kommer att vara hĂ€r en hel del framöver. TĂ€nkte börja med Ljudkort "Tascam US-122L" eller "EMU 0404" eller "Presonus Firebox" den nivĂ„n blir det, nĂ„gra synpunkter ??? sedan tĂ€nkte jag "Hypersonic 2" Till guran en "Blackstar pre amp" hĂ€r skulle jag gĂ€rna vilja ha lite tips, gillar bra distade ljud typ rock ĂĄlla 80 tal. Vad tror Ni ??? dugr detta som start paket ???

 

Later Musiklovers 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Cebo (oregistrerad)
Har inte testat nĂ„tt av det du nĂ€mner sĂ„ jag tĂ€nkte bara hĂ€lsa dig vĂ€lkommen hit 😛

//Anders

Och för detta vĂ€llkommnande tackar jag allra ödmjukast.... 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Cebo (oregistrerad)

Tjena Gura & Berra musiken i första rummet, "Alltid" men det krÀvs en och annan pryl för att det ska bli nÄgot nÀr man jobbar sjÀlv. Och för dom som tycker jag lÄter som en prylbög, kan jag försÀkra att sÄ Àr inte fallet, dÄ hade jag nog rabblat upp helt andra grejer. Hursom helst KÀnner mig vÀlkommen i detta forum.

Vi hörs 😏

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...