Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej alla glada !!! Jag står i startgroparna för att börja skapa musik i hemmet, jag kommer att jobba på PC. Jag är en gammal hårdrockare som faktiskt skrivit en hel del på data, men förr i tiden var det externa ljudkällor som styrdes med midi in och ut. Och vid sidan av alltihoppa stod en porta eller liten 8-track som var syncad med någon slags midi sync...Koooool 😛 Nu skall allt ligga på datan, har fått mycket idéer och tips bara genom att lässa på denna förträfliga sight, så jag antar att jag kommer att vara här en hel del framöver. Tänkte börja med Ljudkort "Tascam US-122L" eller "EMU 0404" eller "Presonus Firebox" den nivån blir det, några synpunkter ??? sedan tänkte jag "Hypersonic 2" Till guran en "Blackstar pre amp" här skulle jag gärna vilja ha lite tips, gillar bra distade ljud typ rock álla 80 tal. Vad tror Ni ??? dugr detta som start paket ???

Later Musiklovers 😉

Annons
Posted
Har inte testat nått av det du nämner så jag tänkte bara hälsa dig välkommen hit 😛

//Anders

Och för detta vällkommnande tackar jag allra ödmjukast.... 😉

Posted

Tjena Gura & Berra musiken i första rummet, "Alltid" men det krävs en och annan pryl för att det ska bli något när man jobbar själv. Och för dom som tycker jag låter som en prylbög, kan jag försäkra att så är inte fallet, då hade jag nog rabblat upp helt andra grejer. Hursom helst Känner mig välkommen i detta forum.

Vi hörs 😏