Jump to content
Annons

Gamla "ljuden" i FL


Roger

Recommended Posts

Efter en tids paus i skapandet, så har jag återupptagit det roliga.

Som rubriken säger så...var kan man få tag på de gamla ljuden i FL? :rolleyes:

Att öppna gamla projekt ( skapat i Fruity loops 3-4...) i FL 7 tex så saknas till stor del alla de ljud jag hade i Fruity loops.

Och det går att söka i FL men hittar oftast ej de ljud jag använt mig av, bara något enstaka.

Men för en tid sedan så har jag för mig att jag såg en länk på detta forum där man kunde hämta hem de "gamla" syntharna och ljuden som fanns å de äldre versionerna.

Har kikat på FL´s hemsida och jag har sökt på/i forumet, men ingen lycka.

Är det någon som vet var jag hittar det jag söker?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Se på tusan,. dom har visst tagit bort dom, då får du gå upp på torrent eller dc och ladda ner dom, dom ahr ju delats ut grattis en gång i tiden, så jag ser inte ens det som olagligt.

Vad söker man på då? 😳

Old fl patches/sounds???

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag minns rätt så ahr jag jobabt med fl-3, är det de ljuden du vill ha? Eller är det en tidigare version du söker? Kan lägga upp de ljuden om du vill ha dem... (Hoppas att jag ahr det kvar). Testa att söka på google, måste finnas någon sajt som har lagt upp dem..

Sök på: Fruty loops [Versionsnamn], du lär säker hitta något!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag minns rätt så ahr jag jobabt med fl-3, är det de ljuden du vill ha? Eller är det en tidigare version du söker? Kan lägga upp de ljuden om du vill ha dem... (Hoppas att jag ahr det kvar). Testa att söka på google, måste finnas någon sajt som har lagt upp dem..

Sök på: Fruty loops [Versionsnamn], du lär säker hitta något!

Sökt men ej funnit men...jag ska kika runt lite mer.

Om inte annat får man göra "remixar" av det gamla med nya ljud... 😛

Eller kolla om man hittar Fruity loops 3 😱 , är ej riktigt säker på vilken av versionerna det var.

Det är bara lite frustrerande när man har halvfärdiga idéer som man känner att det är dags att göra komplett en gång för alla.

Dock ej så avancerade men det lät bra med de ljud jag hade då vill jag minnas.

BTW Lyssnade på Nexustwins på hemsidan, sjysta låtar även om de ej är min stil men de var inspirerande och tvingade mig att leka vidare i FL 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hittade ett FL 3.4 häromdagen på en skiva men det var ju såklart Demo men borde jag inte kunna använda min nuvarande FL 7 reg fil för att kunna köra det som vanligt? Inte för att de skulle va bättre på något sätt men de va kul att testa på de gamla igen. 😱😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...