Jump to content
Annons

Tips på enkel "kurs" i logic studio ?


Cykeln

Recommended Posts

Läste artikeln om Logic i senaste Studio och börjar förstå att det finns ruskigt mycket i detta paket

Är i behov av något material, bok, dvd, nätet, .. som ger en för nybörjare lättfattlig, elementär genomgång av

studios olika delar, vad man använder de till, om de startas inifrån logic eller som egna program

Det finns ju ett mycket proffsigt brännarprogram - jag tror inte jag har hittat det ännu. 😉

Det finns ju kraftiga manualer i paketet men jag skulle behöva något typ Studio för dummies - en enkel överblick

för att sen gå ner i varje prg och fördjupa

Tips någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Manualerna är faktiskt bra - att läsa.

Men detta: http://www.amazon.com/Apple-Pro-Training-L...s/dp/0321502922 kanske kan vara något.

Här för lite genomgång: http://www.apple.com/logicstudio/logicpro/

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena Becker tack för tips men jag tänkte mer på gratis iom. att det kostar ju en del från början det här med Apple. Det är bra grejor inget snack om saken men den goda viljan kunde dom kanske visa, ibland i alla fall. Typexempel det var när jag höll på att läsa in mig på Logic node och då stod det nåt om Remote desktop ja skitbra tänkte jag dom är långt framme med sitt OS det ingår ju givetvis som alla andra smarta funktioner som ingår men så var det inte det ville dom sälja framgick det när jag sökte upp det i hjälpen. Det kunde dom ju ha sagt på en gång i Logics hjälpfil.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Becker tack för tips men jag tänkte mer på gratis iom. att det kostar ju en del från början det här med Apple. Det är bra grejor inget snack om saken men den goda viljan kunde dom kanske visa, ibland i alla fall. Typexempel det var när jag höll på att läsa in mig på Logic node och då stod det nåt om Remote desktop ja skitbra tänkte jag dom är långt framme med sitt OS det ingår ju givetvis som alla andra smarta funktioner som ingår men så var det inte det ville dom sälja framgick det när jag sökte upp det i hjälpen. Det kunde dom ju ha sagt på en gång i Logics hjälpfil.

Göran

Remote desktop kommer ingå i Mac OS X Leopard.. fast det heter något annat då har jag för mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Becker tack för tips men jag tänkte mer på gratis iom. att det kostar ju en del från början det här med Apple. Det är bra grejor inget snack om saken men den goda viljan kunde dom kanske visa, ibland i alla fall. Typexempel det var när jag höll på att läsa in mig på Logic node och då stod det nåt om Remote desktop ja skitbra tänkte jag dom är långt framme med sitt OS det ingår ju givetvis som alla andra smarta funktioner som ingår men så var det inte det ville dom sälja framgick det när jag sökte upp det i hjälpen. Det kunde dom ju ha sagt på en gång i Logics hjälpfil.

Göran

Remote desktop kommer ingå i Mac OS X Leopard.. fast det heter något annat då har jag för mig...

spaces, lite bättre till och med 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...

Jag är ute på samma jakt som dig, tyckte först att youtube bara hade rätt värdelösa videos, MEN om man söker lite mer specifikt efter vad det är man vill lära sig så kan man hitta guld. Så istället för att söka på typ "mixing in logic" så sök mer precist efter det du håller på med just nu, till ex. "mixing electronic drums in logic".

Om du söker mer nybörjarnivå så börja med mer generella tutorials på youtube men framförallt, testa dig fram! Gör ett projekt där det är okej om allt går åt helvete, bara för att lära dig. Sen om du längst vägen hittar saker du inte förstår dig på eller knappar du inte vet vad dom gör så sök mer specifikt på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...