Jump to content
Annons

Idol 2007 - 19 oktober


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har aldrig detta förnedringsprogram särskilt väl något år överhuvudtaget, men satt nu och glanade lite...

Jag blev förvånad. Är dessa som nu är kvar - 9 pers - verkligen de bästa??

Det är väl synd att säga så (vad fan har jag för rätt osv..), men åtminstone 3 av dem hittills ikväll var inte i min smak;

Amanda Jenssen - var definitivt inte min smak... Seriöst? (0)

Daniel Karlsson - kunde inte heller ... (1)

Gathania Holmgren - var ingen höjdare heller... (2)

Mattias Andréasson - var riktigt grym!!! (5)

Sam Hagberth - var förvånansvärt bra! (4)

Andreas Sjöberg - rätt intetsägande (3)

Marie Picasso - ett steg bakåt, svaga verser med prat (2)

Christoffer Hilding - nästan rätt ok (2)

Evelina Sewerin - ansträngt, men (3)

[poäng inom parentes - av 5 möjliga]

😳

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tycker verkligen att INGEN av dom är överhuvudtaget nåt att ha. Några av dom är absolut mindre sämre än övriga gaphalsarna. Skruvar på mig i soffan av obehag. Likt förbannat så tittar man. Den största underhållningen är juryn som kommer med sina sk expertutlåtanden så man dör av flabb! Vem som vinner eller åker ut rör mig inte i ryggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
I år är det ju bra folk med i finalen! Amanda, Daniel och Christoffer är ju bra på riktigt..

Hehehe...du plockade dem... de sämsta.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Tycker verkligen att INGEN av dom är överhuvudtaget nåt att ha. Några av dom är absolut mindre sämre än övriga gaphalsarna. Skruvar på mig i soffan av obehag. Likt förbannat så tittar man. Den största underhållningen är juryn som kommer med sina sk expertutlåtanden så man dör av flabb! Vem som vinner eller åker ut rör mig inte i ryggen.

Håller med. Fast jag har aldrig sett detta förut direkt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Evelina är en stjärna 😮 Men hon får det nog svårt. Hon verkar ha svårt att leverera, men när hon gör det 😊

För övrigt tycker jag att det kanske är lite hårt att säga att folk är "dåliga" efter att sett ett avsnitt.. Fast har man valt bland flera tusen så kanske man tycker att dom bör leverara hela tiden. Men dom flesta är ju mer eller mindra nybörjare eller nära på i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var skiten över och Amanda måste ju ut. Allt annat vore tjänstefel.

Som Peter sa, antingen älskar man henne, eller så fattar man inte grejen. Jag tyckte hon var okej i kvalet. Sen rent ut sagt usel i dom första finalerna. Men nu idag var hon helt okej. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var skiten över och Amanda måste ju ut. Allt annat vore tjänstefel.

Som Peter sa, antingen älskar man henne, eller så fattar man inte grejen. Jag tyckte hon var okej i kvalet. Sen rent ut sagt usel i dom första finalerna. Men nu idag var hon helt okej. 😮

Jag fattar absolut inte grejen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var skiten över och Amanda måste ju ut. Allt annat vore tjänstefel.

Som Peter sa, antingen älskar man henne, eller så fattar man inte grejen. Jag tyckte hon var okej i kvalet. Sen rent ut sagt usel i dom första finalerna. Men nu idag var hon helt okej. ☺️

Jag fattar absolut inte grejen!

Jag tycker att hon är sjukt cool. Men jag tycker att hon sjunger som en kratta (oftast). Så jag förstår väl grejen lite halvt. Men det jag inte förstår är att det är så många som förstår? 😄 Kolla in hennes första framträdande i fredagsfinalerna... 😊🙂🙂😮😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tänker va fan när jag ser på idol.. Det är ju fan som singstar, surt otakt med mera och dessa bakgrunder som låter skit. Till och med ljudet är inte bra..

KRITISK...

De bara tjänar pengar på att samla ihop några ifrån sverige och en sedan får göra en skiva sen efter den skiva blir det inget mer av vinnaren...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skäms mest över juryn som inte ens kommenterar hur BEDRÖVLIGT dåliga vissa av dom är, jag menar gallrar man hela sverige ner till 5-10 borde väl iallafall grundkriteriet vara att man kan sätta mer än 50% av tonerna?

amanda är ju den enda som ens är i nerheten av nån sorts artist.

Den där jävla svennebananen som nästan åkte ut är ju verkligen helt sjukt dålig, de där supersvenska försöken till dans emellanåt ger mej dödslängtan

Hon som åkte ut, hon skulle ju bli utskrattat på random kareaokebar, hon KAN ju inte sjunga? Och den där daniel har ju sagt nåt gott om henne i varje program endast för att han vill ligga med henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen några som sticker ut och det går bra för som Amanda och Christoffer.

Christoffer hoppas jag vinner.

Bort med alla slätstrukna boy/girlybandsröster ala 90tal. Det var ju så när igår..synd.

Sen har vi Sam i en klass för sig med hans överansträngda fejk röst. Men folk verkar ju gilla honom. urk

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
jag skäms mest över juryn som inte ens kommenterar hur BEDRÖVLIGT dåliga vissa av dom är, jag menar gallrar man hela sverige ner till 5-10 borde väl iallafall grundkriteriet vara att man kan sätta mer än 50% av tonerna?

Det är ju inte så att det är det är sveriges osajnade elit som söker idol. Folk som vet att de är bra på riktigt går inte på idol-audition för att få bekräftelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skäms mest över juryn som inte ens kommenterar hur BEDRÖVLIGT dåliga vissa av dom är, jag menar gallrar man hela sverige ner till 5-10 borde väl iallafall grundkriteriet vara att man kan sätta mer än 50% av tonerna?

Det är ju inte så att det är det är sveriges osajnade elit som söker idol. Folk som vet att de är bra på riktigt går inte på idol-audition för att få bekräftelse.

Folk som vet att de är bra på riktigt och vägrar gå på idol audition kan ju fortsätta tycka att de är bra och harva på i samma spår medans de som söker och lyckas i idol kan få en karriär.

Känner en del sånna personer som vägra gå på idol/fame Factory(när det fanns)audition. Why??? Det kanske är roligare med Cover/dansbands gig. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Har lyssnat ordentligt på bidragen. Såg inte slutet på programmet alls, omröstningens resultat och så, men...jaha tydligen åkte Gatania ut.

Helt seriöst är det så att...

Mattias är bäst, faktiskt suveränt bra (och det innan jag idag läste att han var den ende som hade en rejäl utbidning på området)....

Tycker att han egentligen inte borde stå där och traggla i denna typ av program. Han har passerat det stadiet redan.

Sedan kommer ingenting

ingenting

ingenting

ingenting

ingenting

ingenting

och

ingenting

sedan kommer Sam.

ingenting

ingenting

ingenting upphöjt till 12

.

.

.

resten

😛

Kellogg's Whole grain//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har lyssnat ordentligt på bidragen. Såg inte slutet på programmet alls, omröstningens resultat och så, men...jaha tydligen åkte Gatania ut.

Helt seriöst är det så att...

Mattias är bäst, faktiskt suveränt bra (och det innan jag idag läste att han var den ende som hade en rejäl utbidning på området)....

Tycker att han egentligen inte borde stå där och traggla i denna typ av program. Han har passerat det stadiet redan.

Sedan kommer ingenting

ingenting

ingenting

ingenting

ingenting

ingenting

och

ingenting

sedan kommer Sam.

ingenting

ingenting

ingenting upphöjt till 12

.

.

.

resten

😛

Kellogg's Whole grain//:musik

Tycker att Mattias har en ganska gnällig ton. Men visst är han duktig. Fast han hängde ju löst igår, så han kanske går hem så bra som man tror..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att Mattias har en ganska gnällig ton. Men visst är han duktig. Fast han hängde ju löst igår, så han kanske går hem så bra som man tror..

"Gnällig" var ordet! Håller helt med. Sjöng faktiskt riktigt bra igår med mindre gnäll men annars har han gnällt igenom hela programmet. Fattar inte vad juryn ser hos honom förutom att han passar och ser ut som en boyband medlem. 90´s revival kanske. Redan....

Link to comment
Dela på andra sajter

Mattias är bäst, faktiskt suveränt bra (och det innan jag idag läste att han var den ende som hade en rejäl utbidning på området)....

Tycker att han egentligen inte borde stå där och traggla i denna typ av program. Han har passerat det stadiet redan.

Det är ju på många sätt precis tvärtom...tyvärr 😛 Hur skulle den killen - snabbt och säkert som amen i kyrkan - brejka (om det är det han är ute efter) eller snabbt säkra upp att hans talang och musikaliska kunskaper i övrigt blir sedda, leder till jobb osv om inte i Idol.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idol ja..

ett program man får ta med en nypa salt enligt mig 😉

Mattias e duktig, men hallå, Vill folk verkligen ha mer boyband-snubbar...

Jag lägger min röst på Daniel eller Christoffer

motivering: Entertainers e de båda, Bra röster och grymma sångare!

Tack å Hej för mig

/L

Link to comment
Dela på andra sajter

Den största underhållningen är juryn som kommer med sina sk expertutlåtanden så man dör av flabb!

Om du hade minsta aning om vad de tre uträttat i sin yrkesroll skulle du förmodligen flabba mindre. Kort sagt kan man väl säga att till exempel Breitholtz professionella omdöme smäller rätt mycket högre än vad du och hela farmarligan här i tråden tillsammans hasplar ur er efter ett par glas rött i fredagssoffan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den största underhållningen är juryn som kommer med sina sk expertutlåtanden så man dör av flabb!

Om du hade minsta aning om vad de tre uträttat i sin yrkesroll skulle du förmodligen flabba mindre. Kort sagt kan man väl säga att till exempel Breitholtz professionella omdöme smäller rätt mycket högre än vad du och hela farmarligan här i tråden tillsammans hasplar ur er efter ett par glas rött i fredagssoffan.

Men OJ så duktigt då.

Skiter fullständigt om dom så liggeer bakom Michael Jackson eller Madonna, U2, Stones eller whatever. Det gör ju bara saken bättre/roligare. Att om dom nu är så grymma innom branschen så borde dom ha mer vettigt att säga. Deras utlägg skrattar jag ihjäl mig åt. Att dom inte själva fattar hur jävla löjliga utlägg dom kommer med. JAG tycker det låter förjävligt. Sen skiter jag fullkomligt om andra inte tycker det. Sen får det vara grannen eller Elvis..

Måste jag vara bättre än den personen JAG kritiserar för att få ha en åsikt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...