Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Ähh vilken underhÄllning det kommer bli att se en "dj" spela pÄ en sÄn dÀr manick... urk

Redigerat av pistolpete
Postat

Visst försvinner kĂ€nslan, men jag kan inte lĂ„tabli att tycka att den Ă€r lite ball iaf 😉

Postat

joo kanske det.. :rolleyes:... men man kanske kan anvĂ€nda den som Insert ? ... det kanske skulle vara ballt 😊

• 5 mĂ„nader senare...
Postat

Jag satte min första taktmix nÀr jag va 12 Är o spelade pÄ fritidsgÄrden.

Har hÄllt pÄ sen dess, Àr 24 Är nu.

Är sjukt krĂ€sen med utrustning, allt gĂ„r att spela pĂ„ sĂ„ sĂ€tt, men ja, fĂ„r man vĂ€lja vet man vad man vill ha!

Spelar hyffsat aktivt och bokas dÄ o dÄ av arrangörer som hört mig spela pÄ andra klubbar etc.

Jag Àr en typisk "anti" person för sÄdan hÀr utrustning... Àven om jag alltid Àr öppet för det.

Man har blivit förvÄnad flera gÄnger.

Jag började lÀsa mer om den nu nÀr den etablerat sig lite, kollade videos och snackade med folk.

Köpte en i fredags, tro det eller ej, men den verkade bra.

Spelade samma kvÀll och hade med den som "3Že spelare" istÀllet för 3 cd.

I övrigt va det en standard-pioneerbÀnk.

Och... jag Àlskar den!

Den Ă€r sjukt smidig att jobba pĂ„, och den fungerar som pioneerspelarna gör, blandat med en ipod đŸ˜Č

Anledningen till att jag köpte den va, för att dom för en gÄngs skull inte skriver "nu kommer vi med vÄrat nya revolutionerande sÀtt".

Cue'a, pitchbenda, loopa, justera looppunkter, halvera loopen... allt Àr "som det ska".

Dom har kopierat spelare sÄ som dom funkar.

tog en halvtimma sÄ satt standardmixning pÄ den och jag kunde smÄleka i kombination med cdspelarna...

Att anvÀnda den, som enkel enhet, det kommer jag göra pÄ tÄgresor, bilfÀrder o mindre fester med polarna... reser mycket och 5 timmar tÄg kan alltid göras roligare.

NÀr jag spelar ute kommer jag ganska sÀkert ha med den, just som 3e spelare!

SÄ ja, alla lÀr inte gilla den... men skulle verkligen tipsa folk om att ge den en chans!

Magnus Mollin (oregistrerad)
Postat

Konstig liten sak! 😄

Ge mig tvÄ stycken Technics SL-1210 M5G och en Dj mixer sÄ glömmer jag allt annat som finns pÄ marknaden. Gillar inte CD / ljudfils aka mp3 dj's, var Àr kÀnslan!? ... tryck pÄ "sync" sen Àr det klart att göra en crossfade? (nja kanske inte sÄ enkelt men NÀstan!).

Vinyl Ă€r verkligen "hands-on"! 🙂

Postat
Konstig liten sak! 😛

Ge mig tvÄ stycken Technics SL-1210 M5G och en Dj mixer sÄ glömmer jag allt annat som finns pÄ marknaden. Gillar inte CD / ljudfils aka mp3 dj's, var Àr kÀnslan!? ... tryck pÄ "sync" sen Àr det klart att göra en crossfade? (nja kanske inte sÄ enkelt men NÀstan!).

För typ tre dagar sedan skrev du att du "aldrig har Ă€gt eller ens har kunskap om vinyl överhuvudtaget". 😐

Postat

Ibland nÀr man lÀser trÄdarna i den hÀr avdelningen fÄr jag intrycket av att Studios Forum bestÄr till 100% av professionella disckjockeys som alla har trettio Ärs erfarenhet.

Magnus Mollin (oregistrerad)
Postat
Konstig liten sak! 😛

För typ tre dagar sedan skrev du att du "aldrig har Ă€gt eller ens har kunskap om vinyl överhuvudtaget". 🙂

Kunskap och kunskap, det kan uppfattas lite olika det dĂ€r 🙂 jag har provat att spela pĂ„ vinyl OCH Cd-spelare, men jag har ingen kunskap om det? (jag kan inte Dj'a). Men jag kan sĂ€ga en sak, att vinyl var det roligaste jag provat nĂ€r det handlar om Dj'ing 🙂

Men det stĂ€mmer som jag skrev, jag har aldrig ÄGT eller har kunskap om vinyl! .. jag har enbart provat att spela.

Postat
Ibland nÀr man lÀser trÄdarna i den hÀr avdelningen fÄr jag intrycket av att Studios Forum bestÄr till 100% av professionella disckjockeys som alla har trettio Ärs erfarenhet.

ja verkligen 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.