MASH (oregistrerad) Postat 14 oktober 2007 Postat 14 oktober 2007 Hej Har ett slutsteg som endast har 1 speakon-utgång för kanal 1 och 2 med omkopplare för stereo/mono. Från speakonutgången har jag kopplat en speakonkabel till första högtalaren sedan vidare till nästa. Problemet är jag bara får signal från en kanal. I slutsteget har jag signal på båda. Funderar på om det kan bero på att troligtvis använder 2-polig speakonkabel. Då återstår frågan om jag får stereoljud med en 4-polig speakon från slutsteget till första högtalaren eller om jag behöver någon sorts splitbox för speakon som separerar L/R? Högtalarna har två ingångar, serie och parallel. Någon upplyst i detta delikata problem? Vad ska jag göra? Tacksam för svar. MVH Tobias
kajan Postat 14 oktober 2007 Postat 14 oktober 2007 Det där ska nog gå att lösa med kablar, dvs köra 4-poligt fram till första högtalaren och så 2-poligt vidare. Tror inte det ska behövas nåt annat.
databoxen (oregistrerad) Postat 14 oktober 2007 Postat 14 oktober 2007 Kanal 1 brukar ligga på 1+ och 1- medans kanal 2 ligger på 2+ och 2-. Med andra ord krävs en 4-polig speakonkabel eller om du gör en adapter själv t.ex med en 4-pol speakon till två stycken speakon honor. Lätt som en plätt!
henrik.brunzell Postat 14 oktober 2007 Postat 14 oktober 2007 Kolla hur många poler högtalaranslutningen har, du kanske måste skaffa en slags övergång från 4-polig till tvåpolig. Alternativt köpa en kontakt och skruva dit kablar själv, det är enkelt med speakon.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.