Jump to content
Annons

Effect, så de låter dubbelt


ReebaT

Recommended Posts

Annons
Delay, reverb, chorus?

'

Fans ingen som hette så, kan du ge mig inställningarna ?.

Om du till att börja med skulle berätta vad det är för daw/utrustning du använder så skulle det underlätta.

Delay, reverb eller chorus finns nog i så gott som alla daw i dagens läge...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat (klassiskt) sätt är väl att kopiera det man vill dubblera till ett nytt spår

och så tidsförskjuta detta något

samt göra en panorering som skiljer de båda åt

Okey, tack så mkt för svaret, men jag vet inte riktigt hur man tidsförskjuter en track?, har precis fått nytt program och har börjat lära mig väldigt snabbt och bra , kan du beskriva eller skicka nån bild med hur man gör det ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey, tack så mkt för svaret, men jag vet inte riktigt hur man tidsförskjuter en track?, har precis fått nytt program och har börjat lära mig väldigt snabbt och bra , kan du beskriva eller skicka nån bild med hur man gör det ?

Vet förstås inte vilket program du har men det brukar vara så enkelt som att ta tag i det inspelade och dra det lite åt sidan

Man behöver zooma in så pass att man ser hur stor förskjutningen blir - ska inte vara för mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey, tack så mkt för svaret, men jag vet inte riktigt hur man tidsförskjuter en track?, har precis fått nytt program och har börjat lära mig väldigt snabbt och bra , kan du beskriva eller skicka nån bild med hur man gör det ?

Vet förstås inte vilket program du har men det brukar vara så enkelt som att ta tag i det inspelade och dra det lite åt sidan

Man behöver zooma in så pass att man ser hur stor förskjutningen blir - ska inte vara för mycket

JAg har cool edit PRo.-.-

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...