Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Guest winzcore
Posted
Vad är det för effect man ska ha för att det ska typ låta dubbelt?.

Chorus kanske ☺️

Posted
Vad är det för effect man ska ha för att det ska typ låta dubbelt?.

Chorus kanske ☺️

Hur hittar jag den effecten ? har cool edit pro

Posted
Delay, reverb, chorus?

'

Fans ingen som hette så, kan du ge mig inställningarna ?.

Om du till att börja med skulle berätta vad det är för daw/utrustning du använder så skulle det underlätta.

Delay, reverb eller chorus finns nog i så gott som alla daw i dagens läge...

Posted

Ett annat (klassiskt) sätt är väl att kopiera det man vill dubblera till ett nytt spår

och så tidsförskjuta detta något

samt göra en panorering som skiljer de båda åt

Posted
Ett annat (klassiskt) sätt är väl att kopiera det man vill dubblera till ett nytt spår

och så tidsförskjuta detta något

samt göra en panorering som skiljer de båda åt

Okey, tack så mkt för svaret, men jag vet inte riktigt hur man tidsförskjuter en track?, har precis fått nytt program och har börjat lära mig väldigt snabbt och bra , kan du beskriva eller skicka nån bild med hur man gör det ?

Posted
Okey, tack så mkt för svaret, men jag vet inte riktigt hur man tidsförskjuter en track?, har precis fått nytt program och har börjat lära mig väldigt snabbt och bra , kan du beskriva eller skicka nån bild med hur man gör det ?

Vet förstås inte vilket program du har men det brukar vara så enkelt som att ta tag i det inspelade och dra det lite åt sidan

Man behöver zooma in så pass att man ser hur stor förskjutningen blir - ska inte vara för mycket

Posted

Vet förstås inte vilket program du har men det brukar vara så enkelt som att ta tag i det inspelade och dra det lite åt sidan

Man behöver zooma in så pass att man ser hur stor förskjutningen blir - ska inte vara för mycket

JAg har cool edit PRo.-.-

Posted

En DUB är ju som det låter en dublett.

Om du sjunger, så sjung in 3 spår tex.

alla i mono, olika tagningar.. lägg en i L en i C o en i R ... så får du en fet dubeffekt!

/Perrra