Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är sugen pĂ„ att fĂ„ fler mickingĂ„ngar med ADAT.. Typ 8 st! 🙂

Gör allting "in-the-box" sÄ jag vill inte ha nÄgon mixer som tar en massa plats..

Har sökt och surfat runt som en galen och nu börjat nÀrma mig en lÀmplig kandidat till ett vettigt pris.

Förkastade Focusrite och M-audio octane dÄ de inte blivit sÀrskilt vÀl bemötta pÄ olika forum.

Det viktiga Àr att det Àr bra micstÀrkare och att den har ADAT sÄ jag kan koppla det till mitt E-MU 1212m.

Presonus Digimax FS

http://www.presonus.com/digimax_fs.html

Verkar ha schyssta klass A micingÄngar och klarar 96 kHz om man vill anvÀnda det.

SĂ„...

Är det nĂ„gon som har nĂ„n erfarenhet av Digimaxen? Bra eller ---?

Tacksam för svar!

Annons
Postat

Jag har en... Funakr kanon. Har inte testat och jÀmfört mot annat Àn preamps i ett behringerbord, och det va som man kan förstÄ (och förvÀnta sig) en jÀvla skillnad. Behringern lÀt jÀvligt o-fett jÀmfört mot digimaxen.

En sak som jag inte gillar Ă€r att rattarna inte Ă€r steglösa, men det Ă€r ju inget som kommer sabba din inspelning 🙂

Synkar den mot RME hdsp, och ahr Àven kört mot digi001 och motu828mk2 utan nÄgra som helst problem.

Postat
Jag har en... Funakr kanon. Har inte testat och jÀmfört mot annat Àn preamps i ett behringerbord, och det va som man kan förstÄ (och förvÀnta sig) en jÀvla skillnad. Behringern lÀt jÀvligt o-fett jÀmfört mot digimaxen.

En sak som jag inte gillar Ă€r att rattarna inte Ă€r steglösa, men det Ă€r ju inget som kommer sabba din inspelning 😆

Synkar den mot RME hdsp, och ahr Àven kört mot digi001 och motu828mk2 utan nÄgra som helst problem.

Fan va nice!

DĂ„ blir det en sĂ„n! 😉

Kommer nog inte kunna utnyttaj den till fullo dock, tror att e-mu-kortet jag har bara kan hantera 4 adat i 96 kHz. 😉

Men hÄller jag mig till 44,1 sÄ klarar den alla 8.

Jaja, vi fÄr se vad som hÀnder den dan jag kopplar in den!

RME hdsp Àr ju ocksÄ nÄt man Àr sugen pÄ, kan tÀnka mig att det passar bra till digimaxen!

Hur förklarar man för sambon att en micpre behöver prioriteras mer Ă€n semesterresan i november? 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.