Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är sugen på att få fler mickingångar med ADAT.. Typ 8 st! 🙂

Gör allting "in-the-box" så jag vill inte ha någon mixer som tar en massa plats..

Har sökt och surfat runt som en galen och nu börjat närma mig en lämplig kandidat till ett vettigt pris.

Förkastade Focusrite och M-audio octane då de inte blivit särskilt väl bemötta på olika forum.

Det viktiga är att det är bra micstärkare och att den har ADAT så jag kan koppla det till mitt E-MU 1212m.

Presonus Digimax FS

http://www.presonus.com/digimax_fs.html

Verkar ha schyssta klass A micingångar och klarar 96 kHz om man vill använda det.

Så...

Är det någon som har nån erfarenhet av Digimaxen? Bra eller ---?

Tacksam för svar!

Annons
Postat

Jag har en... Funakr kanon. Har inte testat och jämfört mot annat än preamps i ett behringerbord, och det va som man kan förstå (och förvänta sig) en jävla skillnad. Behringern lät jävligt o-fett jämfört mot digimaxen.

En sak som jag inte gillar är att rattarna inte är steglösa, men det är ju inget som kommer sabba din inspelning 🙂

Synkar den mot RME hdsp, och ahr även kört mot digi001 och motu828mk2 utan några som helst problem.

Postat
Jag har en... Funakr kanon. Har inte testat och jämfört mot annat än preamps i ett behringerbord, och det va som man kan förstå (och förvänta sig) en jävla skillnad. Behringern lät jävligt o-fett jämfört mot digimaxen.

En sak som jag inte gillar är att rattarna inte är steglösa, men det är ju inget som kommer sabba din inspelning 😆

Synkar den mot RME hdsp, och ahr även kört mot digi001 och motu828mk2 utan några som helst problem.

Fan va nice!

Då blir det en sån! 😉

Kommer nog inte kunna utnyttaj den till fullo dock, tror att e-mu-kortet jag har bara kan hantera 4 adat i 96 kHz. 😉

Men håller jag mig till 44,1 så klarar den alla 8.

Jaja, vi får se vad som händer den dan jag kopplar in den!

RME hdsp är ju också nåt man är sugen på, kan tänka mig att det passar bra till digimaxen!

Hur förklarar man för sambon att en micpre behöver prioriteras mer än semesterresan i november? 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.