Hellpig Postat 16 september 2007 Postat 16 september 2007 Uff, det här blir en lätt diffus beskrivning av ett problem men ere we go: Plockade fram micken för ett pålägg idag, kopplar in har insignal testar att spela in men... ja. Det låter som det blåser (snarare kanske brusar) i inspelningen samtidigt som sången låter lite klent, som om den inte tagits in ordentligt på något märkligt sätt. Har full insignal i Cubase. Ser två möjligheter men det finns säkert fler: 1. Micken är skadad i flytten. 2. Sladden är skadad i flytten. Vad tros om det här, någon som känner igen problemet? (Jag sa ju att det blev lite diffust...).
hegobald Postat 16 september 2007 Postat 16 september 2007 2 frågor! 1 Vad är det för Mic? 2. Vad har du för ljudkort/preamp? Uff, det här blir en lätt diffus beskrivning av ett problem men ere we go:Plockade fram micken för ett pålägg idag, kopplar in har insignal testar att spela in men... ja. Det låter som det blåser (snarare kanske brusar) i inspelningen samtidigt som sången låter lite klent, som om den inte tagits in ordentligt på något märkligt sätt. Har full insignal i Cubase. Ser två möjligheter men det finns säkert fler: 1. Micken är skadad i flytten. 2. Sladden är skadad i flytten. Vad tros om det här, någon som känner igen problemet? (Jag sa ju att det blev lite diffust...).
Hellpig Postat 16 september 2007 Trådstartare Postat 16 september 2007 Micken är en TSM MT103 (inköpt innan jag insåg att Studio Projects hade varit ett bättre val!). Ljudkortet är M-audio FW410. Har kört samma setup tidigare - har väl inte blivit världens bästa ljud men aldrig så mysko som det lät idag. Skall väl prova igen om någon dag för att försäkra mig om att det inte var något tillfälligt fnatt (som det så ofta blir med datorn... eller? 🙂).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.