Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej

Tidigare idag laddade jag ned och installerade några av de gratispluggar som tipsades om i en annan tråd här under "Pro Tools".

När jag senare skulle starta pro tools så gick det inte igång.

Ni som kör Mac vet säkert hur pro tools-ikonen hoppar upp och ned medans man väntar på programmet. Problemet är att ikonen slutar hoppa efter 2-4 gånger och sedan händer inget.

Är det någon som haft ett liknande problem?

Tacksam för all hjäp

Martin Sörensson

Annons
Posted

Vilken dator?

OS version?

ProTools version?

Har du gjort det som Digidesign rek. vid problem? (de finns som nitade trådar i Pro Tools avdelningen här)

Posted
Hej

Tidigare idag laddade jag ned och installerade några av de gratispluggar som tipsades om i en annan tråd här under "Pro Tools".

När jag senare skulle starta pro tools så gick det inte igång.

Ni som kör Mac vet säkert hur pro tools-ikonen hoppar upp och ned medans man väntar på programmet. Problemet är att ikonen slutar hoppa efter 2-4 gånger och sedan händer inget.

Är det någon som haft ett liknande problem?

Tacksam för all hjäp

Martin Sörensson

Hej

Jag löste problemet själv genom att läsa på digidesigns FAQ. det är tydligen så att när man uppdaterar vissa program (tex safari och Quicktime) kan detta problem uppstå. det löses genom att ladda ned och köra ett program som finns på digidesigns FAQ-sida.

ledsen att jag skrämde upp er i onödan, men nu finns svaret ifall någon annan skulle stöta på samma problem. och det hade således inget med gratispluggarna att göra. Nu skall jag testa dessa.

Martin