Jump to content
Annons

Logic 8 / Logic Studio släppt


superjudge

Recommended Posts

Vi Köpter Logic 6 för 10 000 , sedan köpte vi till Space designer för lika mycket.

3 månader senare släpptes Logic 7 men allt inkluderat för 10 000 kr.

Sådan är apple´s policy och hade du gjort lite sökning på nätet innan så hade du anat att Logic 8 skulle komma i år som senast i samband med nya OS X vilket du för övrigt oxå måste köpa för när fösta(andra) uppdatering av logic gjörs måste du byta OS.

Det är bara att acceptera , Apple har alltid behandlat sina köpare så här och kan tyvärr göra det då dom inte har någon konkurens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 171
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Kan hålla med om att Apple borde låta alla som införskaffat Logic Pro under 2007 få uppgradera till Logic 8 till ett MYCKET rabbaterat pris. 😊

klar poäng där

apple har givetvis vetat att nya åttan kommer kosta halva priset när man samtidigt fortsatt sälja sjuan för dubbla priset utan att säga nåt under hela 2007

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissa vem som nu sitter och leker med Logic Studio nu..... hehe

Schysst, kan du säga nåt om hur det funkar med gamla sparade screen sets? Försöker den härma fönsterlayouten i det nya interfacet eller hamnar det i nåt nytt standardläge?

Link to comment
Dela på andra sajter

Reggaekungen (oregistrerad)

Jaha då blir det kanske att införskaffa sig detta nya prog, men jag väntar och ser vad digidesign gör till nästa

uppgradering......kanske snor dom från logic ...😉

nu har ju apple snott dom bra egenskaperna från PT.

Önskar och hoppas 😉 och då syftar jag på midi delen.känns fortfarande lite roddigt.den är mycket

bättre i logic och har alltid varit 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissa vem som nu sitter och leker med Logic Studio nu..... hehe

Schysst, kan du säga nåt om hur det funkar med gamla sparade screen sets? Försöker den härma fönsterlayouten i det nya interfacet eller hamnar det i nåt nytt standardläge?

Vet inte exakt... har inte hunnit kolla igenom det så mkt.. mend en som är intresserad av att testa och känna lite kan gå till MacSupport i Sickla...

Där finns det nu:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet nåt om hur mycket ramminne logic 8 nu kan använda sig av? När jag kör dfhs med full mic-bleeding så när dfhs laddar in ljuden kraschar Logic Pro 7 uppe mot 2.8 GB använt minne. Det gjorde varken till eller från när jag uppgraderade från 3GB till 5GB minne.

Om nu minnestaket är höjt så vore det ju bra. Plus att bra att veta om jag nu ska köpa en ny burk och hur mycket minne man kan stoppa in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet nåt om hur mycket ramminne logic 8 nu kan använda sig av? När jag kör dfhs med full mic-bleeding så när dfhs laddar in ljuden kraschar Logic Pro 7 uppe mot 2.8 GB använt minne. Det gjorde varken till eller från när jag uppgraderade från 3GB till 5GB minne.

Om nu minnestaket är höjt så vore det ju bra. Plus att bra att veta om jag nu ska köpa en ny burk och hur mycket minne man kan stoppa in.

Snackades på Gearsluts om att det åtminstone skulle vara löst när Leopard kommer om ungefär en månad. Hur det fungerar exakt just nu verkar inte vara färdigutrett. Många lösa trådar innan folk har kommit igång med åttan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tiger är ju ett 64-bitars OS... Logic Pro 7 är 32-bitars applikation. Men Logic 8 ska vara 64-bitars så det borde kunna gå på mer minne än 4 gig...

BTW.. killwithskill... älskar din boilerplate

Redigerat av Limpo
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får nog helt enkelt vänta till någon med +4 GB RAM testat ordentligt.

Ja, jag får mitt Logic 8 till veckan. Hoppas det funkar. Ska köra på så att datorn spyr. Har ju 5GB i min burk.

*hoppas hoppas hoppas*

Återkommer med svar om detta! 😉

Om inte så känns det som att det borde komma någon liten uppdatering till Leopard-släppet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Vi Köpter Logic 6 för 10 000 , sedan köpte vi till Space designer för lika mycket.

3 månader senare släpptes Logic 7 men allt inkluderat för 10 000 kr.

Sådan är apple´s policy och hade du gjort lite sökning på nätet innan så hade du anat att Logic 8 skulle komma i år som senast i samband med nya OS X vilket du för övrigt oxå måste köpa för när fösta(andra) uppdatering av logic gjörs måste du byta OS.

Det är bara att acceptera , Apple har alltid behandlat sina köpare så här och kan tyvärr göra det då dom inte har någon konkurens.

Klart Apple har konkurrens och att sänka priser kontinuerligt är ju något som de flesta hi-tech företag gör när tillfälle ges. Själv köpte jag en 20 MB(ja MEGABYTE!) hårddisk för 10.000 en gång för länge sedan en månad senare så kunde jag ha köpt en 40 MB hårddisk för 5.000 istället, men sånt är livet och datorvärlden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Är det nån som vet hur det funkar när man ska uppgradera från 6 eller 7 till studio måste man skicka in XSkeyn då eller, jag menar om det nya bara har en kod man knappar in? Man kanske måste hämta koden via nätet efter att man har installerat det? Lustigt föresten att dom lovar att skicka uppgraderingen inom 24 timmar till den som köper nu men vi som köpte innan på rätt sida om 1 augusti kan inte få nån info om hur det blir med leverans av våra gratisuppgraderingar före 26 september.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som vet hur det funkar när man ska uppgradera från 6 eller 7 till studio måste man skicka in XSkeyn då eller, jag menar om det nya bara har en kod man knappar in? Man kanske måste hämta koden via nätet efter att man har installerat det? Lustigt föresten att dom lovar att skicka uppgraderingen inom 24 timmar till den som köper nu men vi som köpte innan på rätt sida om 1 augusti kan inte få nån info om hur det blir med leverans av våra gratisuppgraderingar före 26 september.

Vad jag förstått ska man ha sin XSKey i datorn under installationen för att bekräfta att man äger en tidigare version. Sen kan man ta ut den igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som vet hur det funkar när man ska uppgradera från 6 eller 7 till studio måste man skicka in XSkeyn då eller, jag menar om det nya bara har en kod man knappar in? Man kanske måste hämta koden via nätet efter att man har installerat det? Lustigt föresten att dom lovar att skicka uppgraderingen inom 24 timmar till den som köper nu men vi som köpte innan på rätt sida om 1 augusti kan inte få nån info om hur det blir med leverans av våra gratisuppgraderingar före 26 september.

Vad jag förstått ska man ha sin XSKey i datorn under installationen för att bekräfta att man äger en tidigare version. Sen kan man ta ut den igen.

Då är det ju precis lika viktigt att hålla koll på XSkey som förut även om den inte används. Den dagen man måste göra en ominstallation så får man ju inte ha förlegat dongeln nånstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tack för svar tror ni har rätt båda två, det är kanske inte så dumt om dongeln fortfarande är inblandad på nått sätt ändå jag menar om man vill köra 7:an av nån anledning.

Edit: glömde ett oxå

Ja ja nu kom jag på du kanske menar att man måste sätta i den varje gång man startar Studio oxå OK så är det nog.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som vet hur det funkar när man ska uppgradera från 6 eller 7 till studio måste man skicka in XSkeyn då eller, jag menar om det nya bara har en kod man knappar in? Man kanske måste hämta koden via nätet efter att man har installerat det? Lustigt föresten att dom lovar att skicka uppgraderingen inom 24 timmar till den som köper nu men vi som köpte innan på rätt sida om 1 augusti kan inte få nån info om hur det blir med leverans av våra gratisuppgraderingar före 26 september.

Vad jag förstått ska man ha sin XSKey i datorn under installationen för att bekräfta att man äger en tidigare version. Sen kan man ta ut den igen.

Då är det ju precis lika viktigt att hålla koll på XSkey som förut även om den inte används. Den dagen man måste göra en ominstallation så får man ju inte ha förlegat dongeln nånstans.

Kanske genereras en licenskod/nyckel efter autentiseringen med XSKey:n? Det är isf med denna kod/nyckel du sedan installerar om, om det skulle behövas. En tanke bara... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som vet hur det funkar när man ska uppgradera från 6 eller 7 till studio måste man skicka in XSkeyn då eller, jag menar om det nya bara har en kod man knappar in? Man kanske måste hämta koden via nätet efter att man har installerat det? Lustigt föresten att dom lovar att skicka uppgraderingen inom 24 timmar till den som köper nu men vi som köpte innan på rätt sida om 1 augusti kan inte få nån info om hur det blir med leverans av våra gratisuppgraderingar före 26 september.

Vad jag förstått ska man ha sin XSKey i datorn under installationen för att bekräfta att man äger en tidigare version. Sen kan man ta ut den igen.

Då är det ju precis lika viktigt att hålla koll på XSkey som förut även om den inte används. Den dagen man måste göra en ominstallation så får man ju inte ha förlegat dongeln nånstans.

Kanske genereras en licenskod/nyckel efter autentiseringen med XSKey:n? Det är isf med denna kod/nyckel du sedan installerar om, om det skulle behövas. En tanke bara... 🙂

Ja, där satt du huvet på spiken. Så är det nog. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

intressant med nya Logic Studio. Funderar på att ta steget över från PT LE och Digi 002 till Apogee och Logic (latency på Symphony är ju minst sagt lovande i den kombinationen).

Nu har ju för inte så länge sedan satt ihop en AMD, 2 x dual core burk med Windows XP, som jag tänkte uppgradera till de nya

4 kärnors Barcelona eller Phenom som ju släppts till bra priser nu ( ger 8 cores) .

En ny Mac vore inte fel, har inte hoppat på någon ny sen min gamla G4 sawtooth som står och samlar damm.

Men är det någon som vet hur det är med OS.X och "PCs" nu för tiden, i audio sammanhang, dvs nya Logic?

Det fanns något osupporterat från Apple som hette Boot Camp eller så, ett tag vet jag. Men det var Windows på MAC.

Samtidigt fanns det mer eller mindre seriösa försök med OS.X på "PC".

Kanske jag kunde klara mig med OS.X och Logic på min rätt nya "PC" burk ett tag till och vänta med MAC-investeringen?

Har det hänt något på denna sidan nu ?

Alla tips varmt välkomna.

Mvh,

- J

Redigerat av phobia
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag förstått ska man ha sin XSKey i datorn under installationen för att bekräfta att man äger en tidigare version. Sen kan man ta ut den igen.

Stämmer bra, jag hade bara i min XSkey under installationen i lördags.

Funkade fint sen utan. Nu kan man stoppa ner den i Logic Pro 7 kartongen tills man behöver installera om

antar jag.

Har bara provat logic 8 ännu och det funkar helt klockrent hittils.

Gillar nya kompressorn som fan.

Sen att man kan välja tagningar och sätta ihop bästa tagningarna på några klick utan att klippa och klistra

underlättar så grymt mycket!

//S

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer bra, jag hade bara i min XSkey under installationen i lördags.

Funkade fint sen utan.

Det har blivit riktigt upprörda känslor i både Cubase och Nuendos forum pga. det här. De kräver att Steinberg ska göra likadant till Cubase 4.1 och Nuendo släpps. Något jag tyvärr inte vågar hoppas på.

Många menar att Apples prissänkning satt dödsyxan i både Mac-Cubase och Digital Performer.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...