Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

😆 Well, nĂ„n som kanske kan förklara för mig vad vad det Ă€r för en jefla pĂ„hitt med hungapp och vad det betyder? Googlar inget vettigt mer Ă€n att andra oxĂ„ lider av skiten. Men inga problemlösningar. FĂ„r det titt som tĂ€tt i olika program. Har skickat en 200 felmeddelande till MS om detta. Men inte faen kommer det nĂ„n uppdatering som fixar skiten. Kan klicka pĂ„ en lĂ€nk eller googla sĂ„ fryser hela skiten. Ctrl Alt Del som vanligt. Avslutar. VĂ€ntar pĂ„ miffot XP Pro att tala om för mig att programmet inte svarar. Avslutar. VĂ€ntar 5 sek. Sen kommer det ett felmeddelande. Klickar pĂ„ info, dĂ€r stĂ„r det hungapp. Vad fasen vill den? Det Ă€r ingen lögn (som nĂ„n fick för sig hĂ€r) att jag fĂ„r göra detta 30 gĂ„nger om dagen. Kör pĂ„ XP Pro svensk med senaste uppdateringar. Inga fuffensprogram. Ren stĂ€dad dator. Ett fungerande Panada Antivirus. Som jag scannar av med ett par ggr i veckan. Har aldrig haft virus eller liknande. Rensar av registret med Registry Booster. Diskrensning och Defragmentering par gĂ„nger i mĂ„naden. Scannar av disken och den Ă€r len som en barnrumpa! Datorn Ă€r frisk i för övrigt. Ingen överhettning eller hĂ„rdvaruknas.

PC Win XP Pro Svensk SP2

P4 3 Ghz

1 GB RD Rambus @ 1066mhz

Explorer 6

1 st trött killwithskill 🙂

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat
Well, nÄn som kanske kan förklara för mig vad vad det Àr för en jefla pÄhitt med hungapp och vad det betyder? Googlar inget vettigt mer Àn att andra oxÄ lider av skiten. Men inga problemlösningar. FÄr det titt som tÀtt i olika program. Har skickat en 200 felmeddelande till MS om detta. Men inte fan kommer det nÄn uppdatering som fixar skiten. Kan klicka pÄ en lÀnk eller googla sÄ fryser hela skiten. Ctrl Alt Del som vanligt. Avslutar. VÀntar pÄ miffot XP Pro att tala om för mig att programmet inte svarar. Avslutar. VÀntar 5 sek. Sen kommer det ett felmeddelande. Klickar pÄ info, dÀr stÄr det hungapp. Vad fan vill den? Det Àr ingen lögn (som nÄn fick för sig hÀr) att jag fÄr göra detta 30 gÄnger om dagen. Kör pÄ XP Pro svensk med senaste uppdateringar. Inga fuffensprogram. Ren stÀdad dator. Ett fungerande Panada Antivirus. Som jag scannar av med ett par ggr i veckan. Har aldrig haft virus eller liknande. Rensar av registret med Registry Booster. Diskrensning och Defragmentering par gÄnger i mÄnaden. Datorn Àr frisk i för övrigt. Ingen överhettning eller hÄrdvaruknas.

PC Win XP Pro Svensk SP2

P4 3 Ghz

1 GB RD Rambus @ 1066mhz

Explorer 6

1 st trött killwithskill

Hmm. Hungapp betyder hung application, "hÀngt program". Det mÄste va nÄt minnesfel, nÄt med hÄrdvaran. Jobbigt...

Postat

Föga uppmuntrande i och för sig, kan det vara en lÄng rad anledningar till problemen.

Det kan vara nÄt hÄrdvaruproblem som Lars sÀger. Men det kan ocksÄ vara nÄt mjukvaruskrÀp som stÀller till det för dig.

En sak du skriver reagerar jag pÄ och det Àr "Registry Booster". Program som automatiskt "fixar" i registret Àr ofta inte hgelt tillförlitliga utan kan ibland plocka bort eller förÀndra filer som de inte borde ha gett sig pÄ. SÄ jag brukar undvika/avrÄda frÄn dessa.

Postat
Well, nÄn som kanske kan förklara för mig vad vad det Àr för en jefla pÄhitt med hungapp och vad det betyder? Googlar inget vettigt mer Àn att andra oxÄ lider av skiten. Men inga problemlösningar. FÄr det titt som tÀtt i olika program. Har skickat en 200 felmeddelande till MS om detta. Men inte fan kommer det nÄn uppdatering som fixar skiten. Kan klicka pÄ en lÀnk eller googla sÄ fryser hela skiten. Ctrl Alt Del som vanligt. Avslutar. VÀntar pÄ miffot XP Pro att tala om för mig att programmet inte svarar. Avslutar. VÀntar 5 sek. Sen kommer det ett felmeddelande. Klickar pÄ info, dÀr stÄr det hungapp. Vad fan vill den? Det Àr ingen lögn (som nÄn fick för sig hÀr) att jag fÄr göra detta 30 gÄnger om dagen. Kör pÄ XP Pro svensk med senaste uppdateringar. Inga fuffensprogram. Ren stÀdad dator. Ett fungerande Panada Antivirus. Som jag scannar av med ett par ggr i veckan. Har aldrig haft virus eller liknande. Rensar av registret med Registry Booster. Diskrensning och Defragmentering par gÄnger i mÄnaden. Datorn Àr frisk i för övrigt. Ingen överhettning eller hÄrdvaruknas.

PC Win XP Pro Svensk SP2

P4 3 Ghz

1 GB RD Rambus @ 1066mhz

Explorer 6

1 st trött killwithskill

Hmm. Hungapp betyder hung application, "hÀngt program". Det mÄste va nÄt minnesfel, nÄt med hÄrdvaran. Jobbigt...

Ja dÄ Àr det ju inte roligt. SlÀngde ihop den hÀr datorn för 4 Ärsen med ASUS P4T533-C moderkort och 4 x 256 kingston rambussminnen RDram. Intel 3,06 propp. Var ju inte billigt, 7500:- för bara minnena.

Aja, jag kör pÄ tills skiten brinner upp. Sen blir det en macbook.

Tack Ă€ndĂ„ för hjĂ€lpen! 😆🙂

Postat (redigerat)
Föga uppmuntrande i och för sig, kan det vara en lÄng rad anledningar till problemen.

Det kan vara nÄt hÄrdvaruproblem som Lars sÀger. Men det kan ocksÄ vara nÄt mjukvaruskrÀp som stÀller till det för dig.

En sak du skriver reagerar jag pÄ och det Àr "Registry Booster". Program som automatiskt "fixar" i registret Àr ofta inte hgelt tillförlitliga utan kan ibland plocka bort eller förÀndra filer som de inte borde ha gett sig pÄ. SÄ jag brukar undvika/avrÄda frÄn dessa.

Ah, ja jag kan tillÀgga att det installerade jag först för nÄn vecka sen. Men det hjÀlpte heller inte. Datorn har vart sÄ hÀr nu i en 5-6 veckor. Gjorde varken till eller frÄn med registry booster.

Edit: Varken stavas INTE varen

Redigerat av KillwithSkill
Postat

Ah, ja jag kan tillÀgga att det installerade jag först för nÄn vecka sen. Men det hjÀlpte heller inte. Datorn har vart sÄ hÀr nu i en 5-6 veckor. Gjorde varken till eller frÄn med registry booster.

Edit: Varken stavas INTE varen

Ett fösök Àr att kolla att minnena Àr OK. Ladda hem memtest och kör det frÄn en diskett. Googla pÄ memtest.

Steg tvÄ tycker jag skulle var en omformatering av hÄrddisken och en ny frÀsch installation av operativet och allt dÀrtill. Det kan vara sÄ enkelt...

Hur som helst, lycka till!

Postat

MÀrkligt nog fick jag samma problem just ikvÀll. Inte nÄgon livsviktigt applikation - DC++. Funkade för nÄgon vecka sedan nÀr jag installerade programmet för första gÄngen pÄ ett par Är... men ikvÀll. Application Hang. Googlat som en besatt men ingen lösning hittad. Tror inte riktigt pÄ hÄrdvarufel eftersom det bara uppstod, snarare möjligtvis mjukvarukorck kanske...

Postat
Hmm. Hungapp betyder hung application, "hÀngt program".

Ah... plötsligt fattar jag vad madonna sjunger om.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.