Jump to content
Annons

znoodie

Recommended Posts

Tjena!

Mitt problem är att när jag ska lägga sång/gitarr genom micken i Cubase ger de endast utslag på 1 av de 2 "linjerna" (vet ej vad de kallas) i spåret. Har provat lägga till olika bussar å grejjer men får de inte att ge utslag på båda 2 samtidigt. Hjälpe tidigare en vän med enkla installationer och dylikt. På hans dator ger de utslag på båda utan att jag behövde ändra något. Kan någon vänlig själv vara snäll och förklara för mig hur man kan rätta till problemet? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjena!

Mitt problem är att när jag ska lägga sång/gitarr genom micken i Cubase ger de endast utslag på 1 av de 2 "linjerna" (vet ej vad de kallas) i spåret. Har provat lägga till olika bussar å grejjer men får de inte att ge utslag på båda 2 samtidigt. Hjälpe tidigare en vän med enkla installationer och dylikt. På hans dator ger de utslag på båda utan att jag behövde ändra något. Kan någon vänlig själv vara snäll och förklara för mig hur man kan rätta till problemet? 😕

Använder du bara en mikrofon ska du spela in på en monokanal i Cubase..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Mitt problem är att när jag ska lägga sång/gitarr genom micken i Cubase ger de endast utslag på 1 av de 2 "linjerna" (vet ej vad de kallas) i spåret. Har provat lägga till olika bussar å grejjer men får de inte att ge utslag på båda 2 samtidigt. Hjälpe tidigare en vän med enkla installationer och dylikt. På hans dator ger de utslag på båda utan att jag behövde ändra något. Kan någon vänlig själv vara snäll och förklara för mig hur man kan rätta till problemet? 😕

Använder du bara en mikrofon ska du spela in på en monokanal i Cubase..

Ja jag använder bara en mick. Kör på mono. Men de känns dåligt att de ger utslag på den ena linjen och den andra förblir "rak". Hur kommer de sig att de ger utslag på båda "linjerna" hos min vän tror du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan jag inte riktigt svara på men en stereofil tar dubbelt så mycket datorkraft i anspråk och spelar du bara in med en mick finns absolut INGEN anledning till att spela in i stereo. Även om du får utslag i båda staplarna är det ändå mono och låter likadant.

Mono=En mikrofon

Stereo=Två mikrofoner

Link to comment
Dela på andra sajter

dew (oregistrerad)

om du får två staplar, så har du angett att du vill ha ett stereospår, sen har du tagit en mikrofon och spelat in på vänster eller höger kanal i det stereospåret eller?

har aldrig gjort så själv, ta ett nytt spår i mono när jag spelar in med en mikrofon.

Link to comment
Dela på andra sajter

om du får två staplar, så har du angett att du vill ha ett stereospår, sen har du tagit en mikrofon och spelat in på vänster eller höger kanal i det stereospåret eller?

har aldrig gjort så själv, ta ett nytt spår i mono när jag spelar in med en mikrofon.

Japp ungefär exakt så är det 😠 Förutom att det är ett monospår och det blir ändå 2 staplar och bara utslag på en. Mycket skumt verkar det vara i alla fall..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...