Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest jensss
Posted

Hejsan alla duktiga användare av Logic Pro 7.

Jag har sött på ett problem. När jag försöker spela in blir det ingenting.

Jag har gång på gång startat om datorn, installerat om drivrutinerna och noggrant kollat så att allt är inkopplat. Men likt förbannat kommer det inget ljud in i datorn.

Jag misstänker att ljudkortet och Logic inte är bästa kompisar. Jag försöker leta upp någonstans där jag kan se vilka inputs jag har att välja på (är ny med logic, har kört cubase och pro tools tidigare) men hittar inget förutom "Input 1" som står på spåret i mixern.

Någon som förstår vad som är felet?

MVH Jens

Annons
Guest jensss
Posted
Har du ställt in rätt ljudkort då? Kolla i Hardware & Drivers!

Japp har provat allt där.. Jag ska prova att installera om logic nu. Har fått det att fungera på Cubase så det är inget fel på ljudkortet eller anslutningen.

Posted

hmm....har du sett till att gå in under typ, "audiosetup manager" eller vad det nu heter i "arkiv" menyn? menyvalet som ligger strax över "AU manager" i menyn.....

efter att ha gått igenom den fattar logic vilka inputs som skall användas osv....

problemet borde dock lösas om du installerar om logic också....men detta kanske är lite lättare....