Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

skulle behöva köra en kedja som ser ut på fäljande sätt....analog output 5-6 går till outboard-grejor....som skall tas in via spdif i motuinterfacet igen....men jag vet fan itne hur man hookar upp detta i logic.

Hur väljer man Spdif som input??

Redigerat av Mr Keys
Annons
Postat

ingen som vet? någon som har ett motu kanske...men inte kör logic, för jag vet inte om det är iställningarna för motuinterfacet som inte är korrekta, eller om det är inställningar i logic...!?

Postat

*urk* har ju inte motumanualen....men för att förtydliga en gång då jag kanske var lite ivrig tidigare:

det ser alltså ut så här: analog out 5-6 från motu -> lite analoga grejor -> Extern AD-omvandlare som sedan skall köra digitalt (spdif) vidare in i motuinterfacet......

Postat

Har inte Prylarna framför mig men...

Nu har jag dock Aesbu på mitt 198 interface. Det borde bara vara att välja SPDiF som input på ett audiospår i logic.

Funkar det inte så gå in i Verktygsmappen och öppna programet "Midi/Ljud nånting" där kan man routa om interfacets in och outgångar .

Postat

lyckades fixa problemet....efter mkt om och men....

lösning: aktivera s/pdif i bank C på motu control panel, för att sedan låta logic på nytt hitta alla akitva inputs från ljudkortet....

och jag måste säga, vilken skillnad det blev med ny AD-omvandlare....helt sjukt....trodde inte det kunde vara såå stor skillnad på motu-omvandlare (som ju annars är bra!?) och en bättre....

Postat
lyckades fixa problemet....efter mkt om och men....

lösning: aktivera s/pdif i bank C på motu control panel, för att sedan låta logic på nytt hitta alla akitva inputs från ljudkortet....

och jag måste säga, vilken skillnad det blev med ny AD-omvandlare....helt sjukt....trodde inte det kunde vara såå stor skillnad på motu-omvandlare (som ju annars är bra!?) och en bättre....

Vad är det för AD omvandlare? du skrev att du skulle köra signalen genom Analoga outboards. Då är det väl inte så konstigt att signalen ändras och låter annorlunda (bättre). Eller fattar jag fel?

Postat

så här ligger det till....

tidigare körde vi "motu out (DA) -> anaoga outboard grejor -> motu analog input (AD)"

nu kör vi Motu out (DA) -> analoga grejor -> Waves MaxxBCL input (AD) via s/pdif till Motu

så det enda som ändrats i kedjan är just AD-omvandligen (som nu sker i waves-enheten istället för i Motu-interfacet)....och det är den skillnaden som jag är så förbluffad över....

mkt mer detaljerad och klar ljudbild....bekvämare och tydligare liksom....nu blir man ju sugen på att köpa nya DA-omvandlare också, så att man kan ha en bättre innan de analoga grejorna, och en direkt på lyssningen....men det blir lite för mkt $$££€€

Postat
så här ligger det till....

tidigare körde vi "motu out (DA) -> anaoga outboard grejor -> motu analog input (AD)"

nu kör vi Motu out (DA) -> analoga grejor -> Waves MaxxBCL input (AD) via s/pdif till Motu

så det enda som ändrats i kedjan är just AD-omvandligen (som nu sker i waves-enheten istället för i Motu-interfacet)....och det är den skillnaden som jag är så förbluffad över....

mkt mer detaljerad och klar ljudbild....bekvämare och tydligare liksom....nu blir man ju sugen på att köpa nya DA-omvandlare också, så att man kan ha en bättre innan de analoga grejorna, och en direkt på lyssningen....men det blir lite för mkt $$££€€

Ok!

Vad är det för Analoga grejor, om man får fråga?

Postat

avalon vt 747sp / tubetech SMC2B / manley massivepassive i serie för tillfället....är på gång att införskaffa patchbay så man kan pussla om lite utan att behöva rota bakom racket bland kablarna. :rolleyes:

tanken är att använda wave'n i vokalkedjan också....när vi spelar in sång, så en patchbay behövs verkligen.

Postat
avalon vt 747sp / tubetech SMC2B / manley massivepassive i serie för tillfället....är på gång att införskaffa patchbay så man kan pussla om lite utan att behöva rota bakom racket bland kablarna. 😉

tanken är att använda wave'n i vokalkedjan också....när vi spelar in sång, så en patchbay behövs verkligen.

Feta grejor!

Coolt!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.