Jump to content
Annons

Motu 828?


berra_-

Recommended Posts

Tjena!

Jag ska köpa nytt ljudkort för att jag behöver mer in/utgångar. Har just nu ett Audiophile 2496.

Jag funderade på att köpa en Presonus Firepod. Men nu har jag fått erbjudande att köpa ett Motu 828 för ca 3 000.

Jag har lite erfarenhet av motu. Men ett 828 MKII kostar ju ca 7 000 - 8 000 kronor nytt. Och det här är föregångaren till MKII? Är ca 3 000 för 828 ett rimligt pris? Någon som har några erfarenheter av det här kortet? Det ska vara i bra skick.

Jag har läst att preampsen inte ska vara dom bästa, men jag har tänkt att använda mina 2 VTB-1or.

Vad tror ni är bäst Motu eller Presonus? 828'an har ju några år på nacken, men oldschool grejer är ju alltid schysst 😲 Så länge dom funkar.

Jag ska uppdragera mig främst för att jag tänkt börja använda lite externa effekter. Gillar att skruva och pillra med nåt plus att det behövs live.

Ekonomin vill ju helst inte springa iväg som vanligt så jag föredrar Motu just nu. Men är det värt att köpa en Firepod?

828'an har ju adat som alltid är trevligt.

Tyck till! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter som ett bra pris. Jag har haft 828 och den är helt okay. Kolla bara att allt funkar som det ska. Nu kör jag på en Mackie Onyx-400F och där har du bra preamps. Lite över 5000 kronor, har legat på nästan 9000.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...