Sebmaister (oregistrerad) Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 Jag har spelat in ett par låtar och gitarrspåren är inspelade med Guitar Rig som inserteffekt. Nu har mitt Guitar Rig börjat krångla och jag måste ominstallera det. Problemet är att jag är rädd för att mina Guitar Rig effekter kommer att försvinna eller ändras i och med ominstallationen, så jag undrar om det finns något sätt att göra gitarrspåren oberoende från inserteffekterna. Räcker det med att freeza audiokanalen eller behöver jag göra nåt annat??
cm0s Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 Öh, det är väl bara att bounca gitarrsåret som en wave-fil? Förstår inte problemet 🙂
Sonefors Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 Det ska bara vara att installera om det. Jag brukar köra en reinstall eller bara installera om det pånytt, utan att avinstallera. När du sedan öppnar projektet igen ska alla inställningar på pluggen vara desamma. PS: å andra sidan så har du inte så mycket val 😉 Mvh Fredrik
Sebmaister (oregistrerad) Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 (redigerat) Om jag bouncar gitarrspåret kommer väl inte Guitar Rig effekten med? När jag testade bounca blev gitarrspåret akutiskt utan effekt. Redigerat 16 augusti 2007 av Sebmaister
cm0s Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 Om jag bouncar gitarrspåret kommer väl inte Guitar Rig effekten med? När jag testade bounca blev gitarrspåret akutiskt utan effekt. Hmm, jo, om du har det som en VST-plug på insert i Cubase så kommer det med.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.