Jump to content
Annons

Vilket plugg-packet

Lithium

Recommended Posts

Annons

Det beror väl på vad du är ute efter? Waves gör ju en del bra grejer, men väldigt mycket är oxå ren dynga. Deras delayer låter snyggt, men deras reverb är bland det sämsta jag har hört. Då är ju TC riktigt bra, men kräver deras powercor-dspkort. Kompressorer? Ja då röstar jag på UAD, men det kräver oxå deras dsp-kort. Och så fortsätter det. så om man vill ha bra grejer så får man plocka lite av varje. En fet bundle från waves hade jag aldrig köpt. Hälften är skit.

Men du kommer ju få fler svar från forumet. Många har nog rätt bra kommentarer å tycke om pluggar.

Dela på andra sajter

Reverb = Altiverb ( Låter bäst )

EQ = URS , Metric Halo , Sonalksis , Waves SSL/Api/Neve ( Olika tillverkare för olika sound )

Kompressor = URS , PSP WW , Sonalksis ( Samma som ovan )

Delay ?

Övrigt = DUY Bundle , Colortone , ( Det lilla extra som ibland kan behövas )

Allt ovan är native så vill man ha DSP kraft så är

SSL Duende , UAD , Focusrite Liquidmix oxå något att överväga. ( När datorn inte orkar längre )

Redigerat av Piccazzo
Dela på andra sajter

Om man skall köpa ett plugg packet, vilket skall man köpa.

Oavsett pris?

Och varför?

😎

Varför o varför ska man köpa ett plugg-paket?

Är det inte roligare att välja det bästa av flera olika tillverkare?

Dela på andra sajter

AddeE (oregistrerad)

Är väldigt nöjd med min liquid mix. Bra kompressorer och eq samt fysiska rattar (om man gillar sånt). Det som saknas är ju såklart reverb/delay effekter.

Redigerat av AddeE
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.