Jump to content
Annons

Buller i örat!


Liquid_6

Recommended Posts

Har setat å pillat musik nu under natten och har haft vanliga lurar på mig pga den sena timmen och har känt av konstigheter i höger örat,som exempel så märkte jag av att när jag snabbt stängde av musiken så blev det som tryck/muller i örat som kändes riktigt obehagligt men gick över efter nån sekund,satt återigen på musiken å stängde av nu med samma effekt igen.Noteras bör kanske att jag haft vanliga ganska kassa stereo hörlurar på mig så dom kanske inte är så bra å sitta med långa pass,ska inhandla ett par akg studio i veckan!är detta nån signal på nåt,är öronen trötta av kassa lurar?känner nån nån igen det här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är du osäker på orsak bör du alltid ta det säkra före det osäkra och vila öronen. Dumt att ta några risker. Man kan få alla möjliga jobbiga effekter av att lyssna på för hög volym för länge. Du kanske inte upplever det som högt, men öronen kan ju ta stryk ändå. Dina gamla lurar kan ju ha några frekvenser som är jobbiga att lyssna på under en längre tid.

Hur som helst. Ta pauser när du jobbar, oavsett om du lyssnar i lurar eller monitorer. Gå ifrån ett antal minuter per timme. Lyssna lågt, felen framträder bättre då och dessutom så kommer du spara hörseln.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Har setat å pillat musik nu under natten och har haft vanliga lurar på mig pga den sena timmen och har känt av konstigheter i höger örat,som exempel så märkte jag av att när jag snabbt stängde av musiken så blev det som tryck/muller i örat som kändes riktigt obehagligt men gick över efter nån sekund,satt återigen på musiken å stängde av nu med samma effekt igen.Noteras bör kanske att jag haft vanliga ganska kassa stereo hörlurar på mig så dom kanske inte är så bra å sitta med långa pass,ska inhandla ett par akg studio i veckan!är detta nån signal på nåt,är öronen trötta av kassa lurar?känner nån nån igen det här?

Om man sitter med lurar på sig länge så blir det så att man hela tiden ökar volymen. Det är inte bra. Jag har själv märkt att jag själv gör så.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Vila öronen i 1-2 veckor. Se om problemet försvinner. Det finns inga alternativ till det. Öronen är överansträngda och orkar inte mer just nu.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

TA DET LUGNT MED ÖRONEN!!! DU HAR BARA TVÅ FÖR HELA LIVET!!!

Hoppas nu bara att det inte har blivit nått, om det lägger sig och allt blir bra så ta detta som hände som en varningssignal och använd lurarna medveten om dess förmåga att trötta ut dina öron och din vilja att höja volymen. När du är på väg till volymreglaget så hindra dig själv. Ett tips om du höjer mycket är att ställa en volym när du har helt pigga öron. Där du tycker volymen är som starkast för vad du tål, dra ner lite då och sätt en liten markering där och om du märker att du vill höja över markeringen så vet du att det är dina öron som är trötta och inte att musiken är lägre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...