Jump to content
Annons

Artificiell rumsklang


exo

Recommended Posts

Hej. Ska spela in akustiska instrument i bra dämpat rum, för att sen lägga på rumsklang. De pluggar som jag har testat i PT och Logic har inte direkt övertygat mig. Finns nåt program eller burk som VERKLIGEN funkar och låter som att man sitter i en kyrka/konsertsal och spelar? Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Space designer i Logic (Pro endast) är väl ungefär state of the art så vart du inte nöjd med det så äre nog inte mycket mening med att leta vidare. Men du kanske testade nån annan version av Logic...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Hej. Ska spela in akustiska instrument i bra dämpat rum, för att sen lägga på rumsklang. De pluggar som jag har testat i PT och Logic har inte direkt övertygat mig. Finns nåt program eller burk som VERKLIGEN funkar och låter som att man sitter i en kyrka/konsertsal och spelar? Tack på förhand

Nej.

Spela in i kyrkan istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Ska spela in akustiska instrument i bra dämpat rum, för att sen lägga på rumsklang. De pluggar som jag har testat i PT och Logic har inte direkt övertygat mig. Finns nåt program eller burk som VERKLIGEN funkar och låter som att man sitter i en kyrka/konsertsal och spelar? Tack på förhand

Nej.

Spela in i kyrkan istället.

Som Musik säger men det enda som jag tycker kommer nära är TC:s M6000, det är utan tvekan det bästa reverb jag har hört. Dock måste man väl ha 100k över så det är inte aktuellt för mig iaf 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Spela in i kyrkan istället.

Som Musik säger men det enda som jag tycker kommer nära är TC:s M6000, det är utan tvekan det bästa reverb jag har hört. Dock måste man väl ha 100k över så det är inte aktuellt för mig iaf 😛

Du hittar annars flera av algoritmerna från M6000 i de billigare reverben. M5000 t ex, eller varför inte TCs Powercore?

Edit: Tycker förresten att Altiverb har ett lättanvänt gränssnitt och de bästa impulserna. MEn man kommer långt med SIR och lite gogglande efter impulser.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

tackar för alla intressanta svar, blev lite nyfiken på altiverb. finns det nån här som har det och är haj på det, och skulle kunna tänka sig att reverba en låt på lite olika sätt så får jag höra med egna öron? mot betalning givetvis. skicka ett meddelande isf. hej

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

SIR och Altiverb låter ju precis likadant om de spelar upp en och samma impuls.

Skillnaden är att Altiverb ha fler tweaks möjligheter så jag tycker du skall ta díg tiden och mödan att ladda hem SIR med några impulser.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
jag laddade hem SIR men dataidiot som jag är så fattade jag inte hur jag skulle installera. Har Pro tools LE på en PC. Tips?

Sir är en VST plugg funkar inte i Pro tools.

Det finns en VST wrapper som du kanske kan använda men den kostar pengar.

Så tyvärr, SIR och PT = NO

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...