Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

Jag undrar om det Àr nÄgon som provat stereomikrofonparet?

Funderar lite pÄ att köpa för att anvÀnda till inspelning av akustisk gitarr

Redigerat av Mossman
Annons
Postat

Har inte testat och det Àr sÀkert inte dÄliga mickar men jag skulle i ditt stÀlle fundera lite pÄ att gÄ upp nÄgra hundralappar i pris och köpa ett par LineAudio CM3 istÀllet. Har sjÀlv haft ett par i nÄgra veckors tid och jag mÄste sÀga att det Àr det bÀsta mickköp jag nÄgonsin har gjort om man ser till vad man fÄr för pengarna. Har inte hunnit testa dom till riktigt allt men jag kan försÀkra dig att dom fungerar alldeles utmÀrkt till Ak.

Postat

CM3 Ă€r kanonbra för pengarna! 😉

Oktava MK012 Àr suverÀn till det mesta.

Det finns gott om mikrofoner - och mĂ„nga av dem (dock inga Behringer Ă€nnu) finns det smakprov pĂ„, att ladda hem frĂ„n min testsite. 😆

Postat

Verkar som om CM3 verkar intressant...

Ska kila ivÀg och titta pÄ ett par efter jobbet.

Tack för hjÀlpen!

• 2 veckor senare...
Postat

Nu kommer jag antagligen bli halshuggen 😆

Men ADK SC1/2 Ă€r ocksĂ„ att övervĂ€ga tycker jag. Dubbelt sĂ„ dyrt som Behringer men ocksĂ„ dubbelt sĂ„ billigt som CM3. Men jag tycker att dom fungerar vĂ€ldigt bra, bĂ„de till akustisk gitarr och piano. Jag skulle nog inte ha köpt dom sjĂ€lv dĂ„ jag tĂ€nkt köpa CM3, men nu fick jag dom i present 😛 Och jag ser ingen anledning för mig att byta upp mig till CM3.

Jag har iofs bara testat CM3orna under en dag. Jag upplevde dom mer lÀttanvÀnda Àn SC1orna. Men efter lite jobb och sturedande av SC1orna gillar jag dom vÀldigt mkt.

Bara en tanke 😕

Postat

Behringer C2 Àr jobbigt mycket mikrofon för pengarna. Ljudet har en lite hÄrd och trÄkig klang, men med lite eq'ande gÄr det helt klart att fÄ bra resultat för vÀldigt lite pengar. Line Audio CM3 Àr bÀttre men sÄ kostar de ocksÄ mer. SjÀlv har jag ett par CM3'or men skulle jag nÄnsin behöva ett litet stereopar kondingmikrofoner som jag inte behövde vara rÀdd om sÄ skulle C2'orna sannolikt ligga lÀngst upp pÄ inköpslistan.

Jag tjyvlÄnade förresten C2'orna nÀr de var inne pÄ redaktionen för att kunna bilda min egen uppfattning om dem. HÀr Àr en inspelning gjord pÄ min balkong, dÀrav vindsus och fÄgelkvitter. Gitarren Àr mikad med C2'orna, sÄngen Àr sedan inspelad inne i lÀgenheten med en Blue Baby Bottle eller om det kanske var en Neumann TLM103. Nu Àr detta visserligen bara en slaskmix, men ljudfilen visar i alla fall hur ett par C2'or kan lÄta pÄ gitarr.

• 2 Ă„r senare...
Postat

NÀ, jag tycker fan inte att C2:orna Àr sÄ bra som alla andra verkar tycka. Vasst ljud och jÀkligt brusiga Àr mitt omdöme. Ingen som har en sprÀngskiss pÄ dem? Jag skulle vilja öppna dem och se om det Àr jag som fÄtt ett mÄndagsexemplar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.