Jump to content
Annons

DjKay - "Black Hole Empty Space"

Recommended Posts

Posted (edited)

* LÅTNAMN: Black Hole Empty Space

* ARTIST/GRUPP: DjKay

* GENRE: Trance

* LÅTLÄNGD: 1:27 (demo)

* KOMPOSITÖR: DjKay

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: Liten

* LÅTLÄNK:

Jag har typ fastnat i denna. Hjälp mig med tips!

Detta är en komprimerad "demoversion" av den längre editen. Vill mest veta vad jag kan lägga till/ta bort.

Har tagit bort voca-samplingarna. Det ska vara rätt soft chillig trance, så inte värsta rejv-trummorna. Säg vad ni tycker, vad gillar ni guran?

DjKay @ www.klubbdunka.net

Edited by djkay
Annons
Posted

Du bör arbeta mer med dina percussions. Byta ut ljuden och programmera om de en aning. Rätt schysst elgura.

Posted

Inte mitt stuk direkt men många skulle säkert entra golvet, helt ok gitarr med andra influes än trance....så om jag var dig skulle jag fortsätta på inslaget track...

/karl 😛

Posted

Gitarren är mycket snygg. Vet inte riktigt vad du skulle ta bort. Det grötar ihop sig lite. Den drömmiga-aaahhh-synten tar väldigt mycket plats i ljudbilden, samtidigt som den låter bra. Beatet går igenom snyggt i början innan den kommer in. Jag skulle nog ta bort lite av reverbet på den eller jobba med att flytta bak eller in den i ljudbilden så att den inte tar över så mycket.

Mycket snyggt i övrigt 😛

Posted

Detta gillar jag, inte alls någon mainstream-trance utan en egen stil! Har ingenting att anmärka på.. 🙂

//Nisse

Posted

Tack för kommentarerna! Har gjort lite ändringar. Fullständig låt kommer inom överskådlig tid!