Jump to content
Annons

Krångel med Cubase studio 4


Wix

Recommended Posts

Hej allesammans

Installerade mitt Cubase studio 4 nu i helgen för en liten inspelningssession, men det blev långt ifrån en problemfri inspelning. Mitt nya Cubase krånglar nämligen jättemycket med mitt ljudkort, vilket aldrig tidigare har krånglat med några andra program.

Saken är den att varje gång jag startar upp Cubase eller ett projekt i Cubase måste jag stänga av ljudkortet, för annars hänger sig Cubase. Sedan så kan jag inte ändra om inputs kanalerna dvs. lägga till ”bussar”, för då hänger sig Cubase igen.

(Dvs. så fort jag försöker göra någon inställning som har med ljudkortet att göra i Cubase så hänger det sig, vilket i princip resulterar i att jag inte kan spela in överhuvudtaget!)

Vet någon varför? Och kan man ”fixa” till det? Vem kan man vända sig till om man har problem med Cubase?

Mitt ljudkort är ett Hercules 16/14FW.

Tack för svar på förhand

/Wix

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du registrerat ditt Cubase hos http://www.mi7.com , så är det bara att ringa till dem, så får du förstklassig support därifrån. 🙂

Det är förmodligen ljudkortet eller dess drivrutiner som ställer till problem. Har du installerat de nyaste drivrutinerna för kortet...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du registrerat ditt Cubase hos http://www.mi7.com , så är det bara att ringa till dem, så får du förstklassig support därifrån. 🥰

Det är förmodligen ljudkortet eller dess drivrutiner som ställer till problem. Har du installerat de nyaste drivrutinerna för kortet...?

Tack för ett snabbt svar! Det ända jag gjort är att installerat ljudkortet med den installationsdisk som medföljde ljudkortet. Datorn är förvisso ny kan det möjligt viss vara något som jag inte har installerat eller inte installerat rätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...