Jump to content
Annons

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Bytte frÄn Norton Internet Security till F-Secure SÀkerhetspaket Plus. Men jag misstankar ÀndÄ att Norton ligger dÀr och stör pÄ nÄgot sÀtt, trots att jag automatiskt och manuellt tog bort alla Norton-filer. Det finns nÄgot som heter Symantec. Om jag inte missminner mig sÄ Àr det företagsnamnet för Norton? Gjorde en sökning pÄ Symantec i min pc och fann att den innehÄller flera hundra Symantec-filer. Bland annat sÄ gÄr det ibland igÄng en uppdateringsikon nedtill för nedladdningar av nya virusskydd frÄn Symantec. Och det har ju inget med F-Secure att göra! Det verkar ju inte bra... Datorn lÄses lite grann.

Vad kan det finnas för andra program som gjorts av Symantec? Kan det vara nÄgot jag har mÄnntro, eller Àr det bara detta evinnerligt tjatiga Norton? Kan jag ta bort alla de dÀr hundratals mÄnga Symantec-filerna, eller Ätminstone försöka? De verkar bara bli fler och fler ocksÄ...

FRÅGA: Vad tillverkar Symantec förutom Norton AntiVirus-skydd?

Har varit inne och tittat pÄ Symantecs sida nu - det verkar som om de "bara" pysslar med Internet-sÀkerhet. Bara för mig att trycka pÄ radera...?

🙂

:musik

Redigerat av musik
Annons
Postat

Är det inte de som gjort Steinbergs LCC?

Är lite osĂ€ker (Ă€r pĂ„ jobbet nu) men har för mig att mappar för Symantec installerades pĂ„ nya datorn hĂ€rom veckan dĂ„ jag enbart installerade musikprogram.

musik (oregistrerad)
Postat

Attans i sÄ fall, om nt musikprogram ryker.

Har Cubase LE och Clean.

Postat

Är helt hundra pĂ„ att symantec inte har nĂ„t alls med steinberg att göra. DĂ€remot sĂ„ gör symantec inte bara antivirus utan Ă€ven program för hĂ„rddiskunderhĂ„ll, partitionering, backup mm.

Postat
Är helt hundra pĂ„ att symantec inte har nĂ„t alls med steinberg att göra. DĂ€remot sĂ„ gör symantec inte bara antivirus utan Ă€ven program för hĂ„rddiskunderhĂ„ll, partitionering, backup mm.

Kan skriva under pĂ„ det. Radera alla filer som har Norton och Symantec i namnet Ă€ven registernycklar, se Ă€ven denna L Ä N K

Postat

Jo, sÄ Àr det nog. De som gör LCC heter "Syncrosoft", ser jag nu.

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Registernycklar? Vad betyder det?

Vid kontakt med Norton sĂ„ skrev de först att det ska gĂ„ att helt enkelt anvĂ€nda "Ta bort program" i Windows. NĂ€r det inte funkade sa de att jag skulle anvĂ€nda Nortons "avinstallera". NĂ€r det inte funkade skulle jag fĂ„ en lĂ€nk ifrĂ„n dem som HELT SÄKERT tog bort Norton. Det stĂ€mde inte för 10% av filerna var Ă€ndĂ„ kvar. PĂ„ nĂ„got sĂ€tt lyckades jag ta bort dessa. Men Ă€ndĂ„ verkar mitt nya Antiviruspaket F-Secure störas av nĂ„got och jag kom dĂ„ att tĂ€nka pĂ„ Symantec och att de kanske var de som tillverkade Norton. I eftermiddags gjorde jag dĂ€rför en sökning pĂ„ Symantec och pc:n hittade 256 filer kvar!! Det har varit jobbigt vid uppstart av pc:n ibland nĂ€r Symantec ska försöka vĂ€nta in eventuella uppdateringar av virusskyddet. Av de 256 filerna sĂ„ hade sĂ€kert en femtedel ordet Norton i sig, sĂ„ helt klart har INTE Norton försvunnit frĂ„n min burk Ă€nnu och det Ă€r nog dĂ€rför som jag tycker att varken mycket snabbare breband och 4 gĂ„nger sĂ„ stort RAM gjort min pc ett enda dugg snabbare.

Att man ska ha behörighet osv. hitan och ditan fattar jag ingenting. Det Àr ju jag som har köpt bÄde Norton och nu F-Secure för surt förvÀrvade pengar. Det Àr vÀl klart att jag gör vad jag vill med de programmen? Kan det komma upp "stopp-och-belÀgg"-rutor? Ska jag ha nÄn kod eller nÄt dÄ i det lÀget för att gÄ vidare?

:rolleyes:

Redigerat av musik
Postat

Registernycklarna hittar du om du gÄr till Start och vÀljer Kör. I rutan som dyker upp skriver du REGEDIT, sÄ fÄr du upp registereditorn - dÀr det kan vara livsfarligt att Àndra fel saker... :rolleyes:

Efter att du har tagit bort alla referenser till Norton och Symantec i registret, sÄ borde du kunna radera alla filer ocksÄ.

Postat

NĂ€r du har skrivit REGEDIT i KÖR sĂ„ kommer det fram ett idiotstort "utforskartrĂ€d" För att göra det snabbt och smidigt sĂ„ highlighta/markera "Den hĂ€r datorn" och sen gĂ„ in pĂ„ REDIGERA och SÖK. DĂ€r skriver du symantec, och tryck pĂ„ F3. DĂ„ söker det efter allt som har med symantec att göra och markerar filen Ă„t dig. Tryck delete och bekrĂ€fta sen F3 igen tills sökningen Ă€r klar. Gör igen pĂ„ samma sĂ€tt fast sök efter Norton. NĂ€r det Ă€r gjort sĂ„ prova om det finns under programmappen en symatecmapp. Kassta hela den mappen. GĂ„ in i Windowsmappen (högerklicka och sök efter samma dĂ€r och slĂ€ng. Glöm inte att tömma papperskorgen. Skulle det mot förmodan inte funka att kassta nĂ„n fil sĂ„ kör controll alt delete och se om det finns nĂ„t dĂ€r. Högerklicka och vĂ€lj avsluta. Det Ă€r dom smĂ„sakerna jag kommer iaf pĂ„ som du kan prova med.

Men jag hĂ„ller med dig. Fullkomligt löjligt att man inte kan fĂ„ avinstallera pĂ„ ett smidigt sĂ€tt! 😼

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.