Jump to content
Annons

Klock fixerad sajt med koll på vad du har tittat och när


guran

Recommended Posts

Beskrivning av min upplevelse om sajten.

Studio forum Klock fixerad sajt med koll på vad du har tittat och när

Suck! Detalj som är riktigt onödig och irriterande framför allt. 🙂

annars 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Din personliga upplevelse kan jag inte argumentera emot 😆

Kanske är forumet klockfixerat, anledningen är att du själv ska kunna ha koll på vad du läst och inte. Nästa gång du kommer till sajten och klickar på exempelvis "Visa nya inlägg", ser du direkt med markering vilka trådar som det har hänt något i sedan ditt senaste besök.

Tror att många tycker det är en bra detalj och inte onödig 🙂 Inte minst som det är hyggligt många inlägg per dag.

Har du förslag på sådant som kan skalas bort så är jag/vi idel öra! Mvh,

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Din personliga upplevelse kan jag inte argumentera emot 🙂

Kanske är forumet klockfixerat, anledningen är att du själv ska kunna ha koll på vad du läst och inte. Nästa gång du kommer till sajten och klickar på exempelvis "Visa nya inlägg", ser du direkt med markering vilka trådar som det har hänt något i sedan ditt senaste besök.

Tror att många tycker det är en bra detalj och inte onödig 😉 Inte minst som det är hyggligt många inlägg per dag.

Har du förslag på sådant som kan skalas bort så är jag/vi idel öra! Mvh,

.björn.

Tror att många tycker 😏

du själv ska kunna ha koll på vad du läst och inte 😆

jeeh right.

Nä lite för mycket storebrorfiiiilliiing kapich 😉

allt gott 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

du själv ska kunna ha koll på vad du läst och inte 😏

jeeh right.

Nä lite för mycket storebrorfiiiilliiing kapich 😆

Eh, vi har inte koll på vem som har läst vad, om det är vad du menar. Tid för ditt besök lagras i din webbläsares kaka/cookie och det är den tiden som används när forumvyn skapas för dig så att du ser vad som har hänt sedan sist. Att lagra allt sådant i en databas är bara dumt, och jag har inte ens sett en lösning som bygger på det, någonstans.

Det enda som sparas i en databas i denna väg är de bevakningar man kan välja att göra. EDIT: Och vi loggar nedladdningar av låtar för att kunna göra rapporter av antal nedladdningar av varje låt.

Vi är här för att diskutera musik, och har inte varken tid eller anledning att snoka i vad folk läser. (Läser inte alla allt ändå? 😉 )

EDIT 2: Det är faktiskt så att de kraftfullaste funktionerna för att se var en medlem är mest aktiv (om man vill veta det) är i den vanliga sökfunktionen uppe till höger (klicka på Avancerad sökning). Den är tillgänglig för alla, så något storebrorsprefix hör inte till denna sajt - då får du betrakta oss alla, inklusive dig själv, som storebror. 😉

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...