Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag e ny användare av Pro Tools LE och undrar en väldigt simpel sak som jag inte lyckats med!! Skämmigt att fråga det, men jag blir galen snart!

Om jag spelat in en slinga i ett Instrument Track, och vill klippa lite i det, för att sedan märka upp hela slingan, grabba den, å flytta hela stycket, hur gör jag då? Jag lyckas inte flytta den!!! Har handsymbolen, har testat fönster-märka, å joxat men kan fasen inte flytta det. Bara kopiera å pasta, eller duplicera... AAAArfgyyyy!hhhhhllLLllllLL! 😄

Annons
Postat

Finns massa sett att gora detta pa men... jag antar att du vill se din midi slinga som ett block/region.

det finns olika sett att se midi. som notes, regions, blocks osv.

Under spar namnet i edit fonstret valjer du vilken view du vill va i.

Valj region for att fa din midi slinga att se ut som en audio region typ... lite svart att forklara utan att visa.

Kort komandot for att vaxla view ar.. Ctrl+command+left/right pilar (MAC)

Hoppas det gick att tyda!!

Tjo...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.