Jump to content
Annons

Se Eq i Pro Tools


evilrocker

Recommended Posts

Har Pro Tools M-powered 7,3

Går det att i mixläget få fram att tex den valda eqplugin på varje kanal syns ovanför volymreglaget hela tiden som en vanlig mixer? Typ om man kunde designa sin egna mixer på något sätt. Tycker det känns väldigt bökigt att behöva klicka upp plugins hela tiden... eller kanske bara jag som suger 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Går det att i mixläget få fram att tex den valda eqplugin på varje kanal syns ovanför volymreglaget hela tiden som en vanlig mixer?

Hej!

Nä, det går tyvärr inte. I Cubase kan man det beroende på att den vid visning av EQ:n då aktiverar Cubase medföljande EQ på kanalen. Digi skickar visserligen med EQ3, men den finns s.a.s. inte inbyggd i kanalen och man kan därför inte få fram den riktigt som du önskar. Jag kan förstå behovet, men tror inte att det är nåt Digi kommer att lägga in. Lite annan filosofi än ProTools.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att i mixläget få fram att tex den valda eqplugin på varje kanal syns ovanför volymreglaget hela tiden som en vanlig mixer?

Hej!

Nä, det går tyvärr inte. I Cubase kan man det beroende på att den vid visning av EQ:n då aktiverar Cubase medföljande EQ på kanalen. Digi skickar visserligen med EQ3, men den finns s.a.s. inte inbyggd i kanalen och man kan därför inte få fram den riktigt som du önskar. Jag kan förstå behovet, men tror inte att det är nåt Digi kommer att lägga in. Lite annan filosofi än ProTools.

Fasen kanske kan vara värt att prova på Cubase då eller? Har trots allt jobbat i det för länge länge sen hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen kanske kan vara värt att prova på Cubase då eller? Har trots allt jobbat i det för länge länge sen hehe.

Tja, om möjligheten att visa EQ:s direkt är det viktigaste för dig, så kör på Cubase. Man ska välja de verktyg som får jobbet gjort och passar dig bäst. Jag har aldrig stört mig på det, och har aldrig använt möjligheten till det i Cubase. För min del funkar det fint att få fram dem genom att klicka på en plugg; jag jobbar mycket i den grafiska representationen snarare än bara med rattarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske denna är av intresse? Mer info här

d-command_28300.jpg

Kul Chris -___-'

Ett smidigare alternativ är command 8

command8_lg.jpg

Med ett kontrollbord som fixar volymer,transportknappar och pluggar så kan hjärnan koncentrera sig på andra saker en datorn, t.ex. ditt musiköra.

ja skulle inte klara mig uttan c8an 🙂

Vill du veta mer ?

Redigerat av pompe
Link to comment
Dela på andra sajter

Steget emellan de två förslagen är control24 som command 8 fast med 24 reglar. Har själv en command 8 och den är guld värd. Skulle aldrig vilja jobba utan den 😉 M-audio har ju sin också för m-powered som heter Projekt mix, men då är det ju ljudkort i den också integrerat med controllbord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Steget emellan de två förslagen är control24 som command 8 fast med 24 reglar. Har själv en command 8 och den är guld värd. Skulle aldrig vilja jobba utan den 😉 M-audio har ju sin också för m-powered som heter Projekt mix, men då är det ju ljudkort i den också integrerat med controllbord.

Är inte Controll24 även ett ljudkort? Den har ju focuswrite micpreamps...hur använder man dom tillsammans med sitt ljudkort isf ?

*************************

"Hargh...ge grabben en bild vaH!?"

control24.jpg

Här står det mer om control24

Redigerat av pompe
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo den har sexton micpreampar men det står att den skall vara fullt integrerad mot PT LE, men hur kopplingen är mot ditt ljudkort vet jag inte riktigt eller om den fungerar som separat ljudkort.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...