Jump to content
Annons

rock med punkinfluenser och cello


browno

Recommended Posts

Halloj, jag håller på att mixa bandets nya demo och hoppas att ni kan hjälpa mig med en av låtarna, det är lite hack i den, jag antar att det är för att min dator är lite för slö för att spela in så många spår som vi har gjort på den här låten men jag ska nog kunna fixa bort med sen när all mixning är klar. Det vore schysst om nån kunde kolla om ljudet på cellon i sticket är okay, jag vet inte riktigt hur en sådan skall låta...

NY VERSION!

http://joxxe.no-ip.com/overboard/filer/matter.mp3

Redigerat av browno
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

https://www.studio.se/index.php?showtopic=1292

Cellon ligger i lägre frekvenser än basen och det kanske itne alltid är så snyggt. Skär massa låga frekvenser från cellon.

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för berömmet. det är datorn som spökar men det är också så att vi inte lyckades få allt tajt på grund av att jag inte är så duktig på cubase och det här med inspelning så det hände lite skumma saker med datorn jag lyckades slarva bort bra tagningar och sånt, så vi fick ta dem som inte belv fullt så bra tyvärr.

Det har varit en väldigt omständig demo inspelning, men den har varit grymmt lärorik iaf. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra och charmig låt om än lite konventionell. Alltihop faller på att det låter apskaft. ingen dynamik eller liv i inspelning eller mix. Framförallt trummorna låter som om de var alldeles neddämpade och döda. Cymbalerna är det enda som sticker ut.

Synd på så rara ärtor. Är det en portainspelning? Har ni tillgång till hårddiskinspleningsmöjligheter? Skulle rekomendera att lägga in ljudet i en vettig applikation och arbeta vidare med att få det att låta bättre. 🙂

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

cubase 4.1 på en gammal mac. mixerbord: alto s-6 ljudkort: audiophille 2496 mickar: JJlabs nd6000, tsm mt57, studio projects b1, beyer dynamic sångmik i baskaggen (man tager vad man haver). vi trängde ihop oss i en 2x7 meter stor källare med 1.9 meter högt tak och stenväggar prydda med äggkartonger, filtar och madrasser.

Vi kör kort sagt budget-stajlen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Har du nån som helst effekt på sångspåret/sångspåren?

Dessa behövs verkligen lyftas fram i mixen.

Du kanske vill ha mixhjälp & något att referera till nästa gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget illa menat, men inspelningen är under all kritik.

Trummorna låter värst.

Föreslår att du läser massor av nördiga studiotidningar och hänger på diverse forum. 🙁 Och tränar inspelning, förstås. Det är så man lär sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...