Jump to content
Annons

Lite norrländsk ångest åt folket..


nev

Mysig ångestmusik?  

9 röster

  1. 1. Mysig ångestmusik?

    • 5. Kanon, utveckla det där!
      3
    • 4. Det låter schysst.
      3
    • 3. Helt okej i mina öron.
      2
    • 2. tja.. tanken var väl fin men inget jag går igång på.
      0
    • 1. urk.
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: where are you now

* ARTIST/GRUPP: treefinger

* GENRE: singer/songwriter

* LÅTLÄNGD: 2:03

* KOMPOSITÖR: treefinger

* PRODUCENT: "

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: (ex. 1.89 megabyte)

* LÅTLÄNK: where are you now

Hemsida: www.treefinger.tk

Hade varit skoj att få kritik och förslag på hur jag förbättra produktion osv. Spontana kommentarer är ju roligt att få också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hooo. Den vänsterpanorerade gittaren är helt underbar!

Dock kan jag tycka att det är lite synd med bruset på den centrerade gitarren eller vad det är. För när det inte spelas på det hörs flangern leka i bruset.

Detta är detinitivt något som lockar mig genremässigt. Lyssnat väldigt mycket på liknande förr. Skulle kanske lyfta fram sången lite mer då den är väldigt otydlig där den ligger just nu.

Kämpa vidare. Detta är läskigt fint. Vill höra mer av detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra gjort, fin produktion.

Tycker dock att du skulle testa att skära lite vid 100-200 hz (möjligtvis lite högre), eller lägga en hård kompressor där. Vissa gitarr- eller bastoner sticker iväg.

Sen saknar jag lite topp. Finns inget i det högre registret, förutom konsonanterna i sången. Det kan vara effektfullt ett tag men i längden blir det kanske lite segt.

Men överlag lät det spännande och coolt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt Radiohead-stuk tycker jag, speciellt sången. Kanske låter lite tunnt överlag, fast jag är inte säker. Jag gillar lugnet den ger mig när jag lyssar iaf 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

uuj! Sicket snyggt intro.. Får rena Zawinul-vibbarna på det. Ligger nån synth-linje i cello-läge där som du bara MÅSTE byta till en riktig cello med myycckkee stråke. Skulle va såå snyggt.

Iaf, vid 00:54 kommer det in nån blöt gitarr o spelar en vända. Stryk det partiet o dra på versen direkt. Och ta bort alla flanger/chorus-effekter på (i alla fall första) versen. Stek stråkarna där också och låt dom titta fram lite senare. Hade blivit skitsnyggt med den kontrasten tror jag. Trummorna känns lite överjobbade. Skulle själv siktat på något mer minimalistiskt så sången (som jag gillar) fick mer utrymme.

Jaha, där fick du höra en massa saker som bara har med min smak att göra. Gör som du vill, jag fattar idén med hur det låter nu och säger absolut inte att det är fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Neko:Tackar så mycket för kommentarerna. Det är ganska mycket i låten som är kantstött så det är inte bara gitarren som brusar, det är en hel del annat också 🙂

Disco Dan: Tack o bock! Jag trodde ingen skulle märka att jag inte fått någon kontroll över basnivåerna i låten (trots att det inte fins någon basgitarr i låten, än). Det är en bandkompressor jag ska försöka gå loss på då med andra ord, om jag bara vill trycka ned kring 100-200hz?

De högre frekvenserna hade jag tänkt fylla ut med att addera något instrument framöver men det kanske är möjligt att sången behöver lite mera skjuts på diskanten?

Zamn: Tackar för dina ord. Kul att låten gör så att du känner dig lugn 🙂

Tror du att du skulle kunna utveckla " Kanske låter lite tunnt överlag ". Jag förstår inte riktigt, men jag är villig att förbättra mig 🙂

VacUm: Tack du med Zawinul har jag aldrig hört talas om, bra skit? 😉 Kul att du gillar introt. Ang stråkarna kan jag säga det att jag är riktigt pissig på att programmera stråkar som låter vettigt, sedan är själva stråkbiblioteket jag använder inte det bästa. Får jag möjlighet så ska jag byta ut det.

Dina låtstrukturssynpunkter ska jag också fundera lite över.. tycker det är lite lurigt sånt där.

Tack igen allihopa, kul att ni tog er tid att lyssna och att kommentera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Neko:Tackar så mycket för kommentarerna. Det är ganska mycket i låten som är kantstött så det är inte bara gitarren som brusar, det är en hel del annat också :rolleyes:

Disco Dan: Tack o bock! Jag trodde ingen skulle märka att jag inte fått någon kontroll över basnivåerna i låten (trots att det inte fins någon basgitarr i låten, än). Det är en bandkompressor jag ska försöka gå loss på då med andra ord, om jag bara vill trycka ned kring 100-200hz?

De högre frekvenserna hade jag tänkt fylla ut med att addera något instrument framöver men det kanske är möjligt att sången behöver lite mera skjuts på diskanten?

Zamn: Tackar för dina ord. Kul att låten gör så att du känner dig lugn 🙂

Tror du att du skulle kunna utveckla " Kanske låter lite tunnt överlag ". Jag förstår inte riktigt, men jag är villig att förbättra mig 😉

VacUm: Tack du med Zawinul har jag aldrig hört talas om, bra skit? 😉 Kul att du gillar introt. Ang stråkarna kan jag säga det att jag är riktigt pissig på att programmera stråkar som låter vettigt, sedan är själva stråkbiblioteket jag använder inte det bästa. Får jag möjlighet så ska jag byta ut det.

Dina låtstrukturssynpunkter ska jag också fundera lite över.. tycker det är lite lurigt sånt där.

Tack igen allihopa, kul att ni tog er tid att lyssna och att kommentera.

Jag har lyssnat igen och tror jag vet vad det är. Trummorna känns lite mesiga, ingen riktig punch i dom, samt kanske lite lågt mixade. Jag är inte så bra på sånt, men kanske nån annan kan utveckla mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...