Zimith Postat 3 juni 2007 Postat 3 juni 2007 (redigerat) Ny pĂ„ forumet hĂ€r och jag fattar inte hur jag missat denna eminenta samling! Jag Ă€r delaktig i ett industri/goth-projekt som vaknat igen efter nĂ„gra Ă„rs vila och vi hĂ„ller nu pĂ„ att fĂ€rdigstĂ€lla sex nya spĂ„r. Allt har vĂ€l gĂ„tt vĂ€l sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt men vi har för nĂ€rvarande stora problem med mix/mastering (inte sĂ„ unikt kanske đ ) och vi behöver hjĂ€lp. För det mesta av musiken (inkl. trummor) har vi anvĂ€nt Reason 3.0. SĂ„ngen Ă€r distad med en Scream dist i Reason och gitarrerna Ă€r distade genom en vanlig pedal. Komponenterna lĂ€gger vi sedan in i Cubase, dĂ€r den mesta av mix/editing sker. Vi grovmastrar Ă€ven dĂ€r men kör Ă€ven den fĂ€rdiga waven genom ett budgetmastering program som heter T-Rack. Resultatet blir tyvĂ€rr skit:) För ett exempel, lyssna---> VĂ„r MySpace site Framförallt har vi problem att fĂ„ voicedisten att lĂ„ta bra, men ocksĂ„ att fĂ„ alla ljud att komma fram och 'hoppa ut', just nu Ă€r det bara en gröt. Om det finns nĂ„gon arbetslös ljudtekniker/programerare dĂ€rute sĂ„ hands on-hjĂ€lp tages tacksamt emot đ Kontakta oss via vĂ„r MySpace-site eller PMa. Om nĂ„gon har lite tips fĂ„r ni jĂ€ttegĂ€rna dela med er! Redigerat 3 juni 2007 av Zimith
Cliff Postat 3 juni 2007 Postat 3 juni 2007 Hej Ä vÀlkommen hit! Gillade "wake the world", riktigt bra lÄt.
hertingen Postat 3 juni 2007 Postat 3 juni 2007 Det dĂ€r var riktigt, riktigt bra! Gillade det starkt! đ
Gubben i Kalmar Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 đ± Hej Zimith! VĂ€lkommen i gĂ€nget! HĂ€r har Du tillgĂ„ng till ett brett utbud av personell kompetens. Jag hajja till nĂ€r jag sĂ„g Mad uppe i hörnet. Mad Ă€r en tonĂ„rsidol, och jag lĂ€ste om hans bravader regelbundet. Man undrar hur det hade lĂ„tit om han gjort musik?! đł VĂ€nligen Gubben i Kalmar
Zimith Postat 4 juni 2007 TrÄdstartare Postat 4 juni 2007 Tack som fanken för alla trevliga svar. Latte laget runt!
Emulator Postat 20 juni 2007 Postat 20 juni 2007 Hejsan! Ăven om bilderna Ă€r förskrĂ€ckligt otrevliga sĂ„ lĂ„ter det ju bra đČ Pysslar sjĂ€lv med lite mörkare elektronisk musik ihop med ynot hĂ€r pĂ„ forumet....ta gĂ€rne en titt/lyssning đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.