Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ny pĂ„ forumet hĂ€r och jag fattar inte hur jag missat denna eminenta samling! Jag Ă€r delaktig i ett industri/goth-projekt som vaknat igen efter nĂ„gra Ă„rs vila och vi hĂ„ller nu pĂ„ att fĂ€rdigstĂ€lla sex nya spĂ„r. Allt har vĂ€l gĂ„tt vĂ€l sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt men vi har för nĂ€rvarande stora problem med mix/mastering (inte sĂ„ unikt kanske 😄 ) och vi behöver hjĂ€lp. För det mesta av musiken (inkl. trummor) har vi anvĂ€nt Reason 3.0. SĂ„ngen Ă€r distad med en Scream dist i Reason och gitarrerna Ă€r distade genom en vanlig pedal. Komponenterna lĂ€gger vi sedan in i Cubase, dĂ€r den mesta av mix/editing sker. Vi grovmastrar Ă€ven dĂ€r men kör Ă€ven den fĂ€rdiga waven genom ett budgetmastering program som heter T-Rack. Resultatet blir tyvĂ€rr skit:) För ett exempel, lyssna---> VĂ„r MySpace site

Framförallt har vi problem att fĂ„ voicedisten att lĂ„ta bra, men ocksĂ„ att fĂ„ alla ljud att komma fram och 'hoppa ut', just nu Ă€r det bara en gröt. Om det finns nĂ„gon arbetslös ljudtekniker/programerare dĂ€rute sĂ„ hands on-hjĂ€lp tages tacksamt emot 😉 Kontakta oss via vĂ„r MySpace-site eller PMa. Om nĂ„gon har lite tips fĂ„r ni jĂ€ttegĂ€rna dela med er!

Redigerat av Zimith
Annons
Postat

đŸ˜± Hej Zimith! :rolleyes: VĂ€lkommen i gĂ€nget! :rolleyes:

HÀr har Du tillgÄng till ett brett utbud av personell kompetens.

Jag hajja till nÀr jag sÄg Mad uppe i hörnet.

Mad Àr en tonÄrsidol, och jag lÀste om hans bravader regelbundet.

Man undrar hur det hade lĂ„tit om han gjort musik?! 😳

VĂ€nligen

Gubben i Kalmar

• 3 veckor senare...
Postat

Hejsan!

Även om bilderna Ă€r förskrĂ€ckligt otrevliga sĂ„ lĂ„ter det ju bra đŸ˜Č

Pysslar sjĂ€lv med lite mörkare elektronisk musik ihop med ynot hĂ€r pĂ„ forumet....ta gĂ€rne en titt/lyssning 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.