Jump to content
Annons

spela in med en viss insert


mietek

Recommended Posts

jag hörde av en polare att han brukar tracka med t.ex amplitube, så att man liksom låser den effekten man valt vid inspelning , och jag tänker inte alls på freezefunktionen, va kan han ha snackat om exakt, hur går man till väga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du lägger helt enkelt valfri plug som insert på Input-kanalen (längst till vänster i mixern) istället för audiokanalen. Då "bränns" effekten in i audiospåret och du kan ta bort pluggen efter inspelning. Nackdelen är att du inte kan ändra ljudet i efterhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

svintack! nej alltså jag vet, men det är ju precis som att ratta fram ett ljud man är nöjd med på stärkare liksom. det sjukt mycket skönare att spara på den enorma massan minne amplitube 2 slukar

Link to comment
Dela på andra sajter

Du lägger helt enkelt valfri plug som insert på Input-kanalen (längst till vänster i mixern) istället för audiokanalen. Då "bränns" effekten in i audiospåret och du kan ta bort pluggen efter inspelning. Nackdelen är att du inte kan ändra ljudet i efterhand.

fan jag trodde jag visste, men jag hittar inte var du menar, du har itne lust att fixa en skärmdump eller nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...