Jump to content
Annons

SSL Duende?


Ronnierocker

Recommended Posts

Är det någon här som äger en SSL Duende? Jag går i tankarna om att köpa en sådan nämligen, men jag har inte fått tillfälle att pröva en sådan ännu.

Kom med reviews, låtar som är mixade med Duende osv 😆

//Ronnie Björnström

Redigerat av Ronnierocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är det någon här som äger en SSL Duende? Jag går i tankarna om att köpa en sådan nämligen, men jag har inte fått tillfälle att pröva en sådan ännu.

Kom med reviews, låtar som är mixade med Duende osv 😆

//Ronnie Björnström

Jag äger ingen, men har testat den lite granna och jag måste säga att den låter förträffligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft min ett halvår snart och måste medge att den onekligen är bra. Den gör sin grej så att säga och i och med DSP så frigör den ju lite kraft till datorn. DOCK vill jag inte riktigt sträcka mig och säga att den är obytbar, den är ju trots allt en " One trick Wonder " men det gör det tricket bra.Skulle jag idag med facit i hand välja skulle jag nog ta Focusrite Liquid Mix istället då den har fler emuleringar och bör således kunna " Färga " ljudet mera efter behag.

Den enda i Duenden så egentligen jag anväder dagligen är busskompressorn vilket personligen är värt dom 16 000 kr den kostar men då sysslar jag i stort sett uteslutande med musik där användadet av just SSL busskompressorn är mer regel än undantag.Dock går det att komma rätt nära vad Duenden gör med tex Vintage Warmer.

// Tiny //

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...