Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

jag har pillat lite med Fl studio 6 ett tag nu lite och börja förstÄr lite, men jag kan inte hitta nÄgot bra piano ljud, skulle vilja ha ett riktigt orginal piano ljud som det Àr pÄ rediga gamla pianon om ni förstÄr och sen en lite mer "nutids" piano ljud, typ frÄn keybord eller sÄ..

om nÄgon har ett bra och vill dela med sig sÄ fÄr ni gÀrna göra det eller förklara hur man kan göra.. tack

Annons
Postat (redigerat)

Du kan prova anvÀnda FL keys som genererar fram pianot.

Med ett antal filter pÄ som ligger pÄ kan du pressa fram ljudet snarlikt till ett piano, men jag har fortfarande problem med att fÄ ett kleant ljud.

AnvÀnder mig av en piano VST istÀllet med samma filter. Det lÄter lite bÀttre iallfall.

Men om du verkligen vill ha ett bra ljud Àr förstÄss den Àkta varan bÀst.

Det gÄr heller inte sÄ bra med samplar =/

Jag önskar jag hade ett elpiano kopplat till FL =p

Redigerat av Lonian
Postat

JassÄ okej.. men Fl keys, piano VST, Àr det nÄtt som man fÄr med eller nÄ plugin jag fÄr tanka hem eller?

Postat (redigerat)

HÀr har du ett exempel pÄ hur FL keys kan lÄta

En silent hill remix jag gjort.

Redigerat av Lonian
Postat

wow.. lĂ„ter riktigt nice 😉 mykt bra =)) ska se om jag kan fĂ„ till det lika bra, eller nĂ€stan iaf 😛

Postat

Vilken version av FL har du ????? Kolla om du har Soundfont spelaren. Om du har den sĂ„ finns det en helt sjuk mĂ€ngd multisamplade pianon som Ă€r gratis att tanka. Finns allt i frĂ„n virus till Tb 303 ljud oxĂ„ förresten 😊

Postat
Tackar till baggen 😆

No Probs =) ibland SlĂ€pper Vip-zone Multisamples =) SĂ„ hĂ„ll ögonen öppna 🙂 jag har fĂ„tt tag i ett riktigt nice Piano dĂ€rifrĂ„n. fast jag anvĂ€nder det inte sĂ„ mkt 😉 men men 😄

Postat
Fast det Àr mkt finare Pianon i Nexus =)

Nexus Àr iofs bara en sampler pÄ sÀtt och vis.

DÀr har du faktiskt delvis fel, "Nexus" Àr en "Rompler" dvs att det Àr bÄde en synth och en sampler kombinerat. Att du sÀger "Nexus Àr >bara< en sampler" förstÄr jag inte, de mest högkvalitativa pianona Àr faktiskt samplade, det Àr svÄrt att fÄ ett verkligt piano med en generator. Dyrare piano samplare Àr tex "Grand piano" & "Acostic piano".

Postat

Jupp Nexus Àr en Rompler man kan Àndra en del grejer =) MEN man kan kan inte skruva fam helt egna ljud i den =)

Det Ă€r bra för dom som inte vet hur man skruvar fram egna ljud 🙂

Men man kan lĂ€gga till Chorus,Phazer,Distortion och lite sĂ„nt kul för att fĂ„ fram lite Roligare grejer 😉

MEN det Ă€r det inte Det trĂ„den handlar om 🙂

Multisamples kan vĂ€l enklast hittas genom att söka pĂ„: Free Multisamples sf2 i google 🙂

Postat

hur multisamplar man bra i fl studio dÄ?

Jag har ett piano samplat frÄn tangent till tangent och dom lÄter jÀttebra. Men anvÀnder man bara en ton som en sampel lÄter den ju skit om man pitchar den uppÄt.

Postat

Fl-studio har tyvÀrr ingen funktion för att skapa "SF2" filer, men det finns gott om gratisverktyg pÄ nÀtet som gör detta mycket bra. Finns Àven dyrare saplare frÄn tex "Natice instruments" att köpa.

//Nexustwins - mgm.

• 3 veckor senare...
stojj2 (oregistrerad)
Postat

Den bÀsta piano vst:n Àr ÀndÄ

Art Vista Virtual Grand Piano

Postat
Den bÀsta piano vst:n Àr ÀndÄ

Art Vista Virtual Grand Piano

Jag tycker inte det rÀ sÄ ruskigt bra ÀndÄ, men med tanke pÄ hur litet det Àr och hur lÀtt hanterligt det Àr sÄ fÄr det duga tills vidare. Jag har inte riktigt plats för ett 40 gig piano pÄ min dator.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.