Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag gjorde en liten rolig sak.

Ni ser allt pÄ min youtube film

http://www.youtube.com/watch?v=KnmEb3Fw2fk

Det jag gör Àr att spela av ljudet frÄn en NSF fil, kanal efter kanal.

VÀljer ut en ton frÄn var instrument som Àr neutral.

För in dem i FL

och sedan via gehör Äterspelar melodierna.

HjÀlper ocksÄ att man kan stÀnga av och bara lyssna pÄ en channel i taget nÀr man spelar in =)

Vad skall det hÀr vara bra för?

Jag vet inte ;D Men det Àr kul iallfall.

Annons
Postat (redigerat)

lol ;D

jodÄ jag har fÄtt tag pÄ magical8bitPlug [den Àr gratis pÄ nÀtet]

Den har de standard instrumenten som nintendo 8bit har =D LÄter otroligt likt faktist om man skall jÀmföra med de samplade nintendo instrumenten jag har ^____^

Redigerat av Lonian
Postat
lol ;D

jodÄ jag har fÄtt tag pÄ magical8bitPlug [den Àr gratis pÄ nÀtet]

Den har de standard instrumenten som nintendo 8bit har =D LÄter otroligt likt faktist om man skall jÀmföra med de samplade nintendo instrumenten jag har ^____^

Har den med men den pluggen, den har inte det lite mera dova och underabara SNES-ljudet. Har letat en massa utan att komma fram till nÄgra resutlat. Har du nÄgra tips hur man kan fÄ fram mera Ät SNES-hÄller istÀllet för NES?

Postat

Du tar en rejÀl omvÀg dÀr. FLStudio har allt som behövs för att Äterskapa NES-ljuden (Bortsett frÄn noisekanalen). SlÀng in en SimSynth med nollstÀllda funktioner (VÀlj typ "blank" frÄn presetlistan), vÀlj squareoscillatorn och ratta pÄ PW:n. Basen Àr en triangelvÄg.

SNES Àr ingen synt. SPC-chippet spelar upp extremt nertrimmade samplingar med lite primitivt reverb och dylikt.

Postat

Önskar jag hade ett SID ship

De VST:ar jag har som ger fina SID ljud brukar balla ur ibland tyvÀrr =/

• 10 mĂ„nader senare...
Postat

Men du! ajg tror refx har en synth som heter quadraSID, den e braa

Postat

Den som vill Äterskapa NES soundet borde kolla in gratispluggarna Pooboy och Pooboy2. Pooboy2 har till och med ett autentiskt nes-delay och en arpeggiator!

Postat
Den som vill Äterskapa NES soundet borde kolla in gratispluggarna Pooboy och Pooboy2. Pooboy2 har till och med ett autentiskt nes-delay och en arpeggiator!

Tackar för den!!

Postat

Men du! ajg tror refx har en synth som heter quadraSID, den e braa

Yes jag har provat den. Men anledningen till varför jag inte gillar quadraSID Àr för att ljuden nollstÀlls nÀr jag startar om FL och laddar lÄten nÀsta gÄng.

DÀrför om det Àr nÄgot ljud jag gillar i QuadraSID brukar jag spela en melodi i det och spara som en Wav fil, sedan anvÀnda det som en Sample i projektet.

Postat

Jag hittade en sf2-bank med alla SPC-samples (ej olagligt utan gratis pÄ en sida (om inte sidan var olaglig förstÄss)). Om nÄgon Àr intresserad kan jag slÀnga upp den.

Postat
Jag hittade en sf2-bank med alla SPC-samples (ej olagligt utan gratis pÄ en sida (om inte sidan var olaglig förstÄss)). Om nÄgon Àr intresserad kan jag slÀnga upp den.

adress

• 1 mĂ„nad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.