Lonian Postat 8 maj 2007 Postat 8 maj 2007 Jag gjorde en liten rolig sak. Ni ser allt pÄ min youtube film http://www.youtube.com/watch?v=KnmEb3Fw2fk Det jag gör Àr att spela av ljudet frÄn en NSF fil, kanal efter kanal. VÀljer ut en ton frÄn var instrument som Àr neutral. För in dem i FL och sedan via gehör Äterspelar melodierna. HjÀlper ocksÄ att man kan stÀnga av och bara lyssna pÄ en channel i taget nÀr man spelar in =) Vad skall det hÀr vara bra för? Jag vet inte ;D Men det Àr kul iallfall.
Kberg Postat 8 maj 2007 Postat 8 maj 2007 NÄgon som vet om det finns nÄgon/nÄgra SNES liknade VSTpluggar?
Lonian Postat 10 maj 2007 TrÄdstartare Postat 10 maj 2007 (redigerat) lol ;D jodÄ jag har fÄtt tag pÄ magical8bitPlug [den Àr gratis pÄ nÀtet] Den har de standard instrumenten som nintendo 8bit har =D LÄter otroligt likt faktist om man skall jÀmföra med de samplade nintendo instrumenten jag har ^____^ Redigerat 10 maj 2007 av Lonian
Kenta K Postat 11 maj 2007 Postat 11 maj 2007 haha. GIllar att winamp buggar ur mitt i dĂ€r! đ Haha! đ
Kberg Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 lol ;D jodÄ jag har fÄtt tag pÄ magical8bitPlug [den Àr gratis pÄ nÀtet] Den har de standard instrumenten som nintendo 8bit har =D LÄter otroligt likt faktist om man skall jÀmföra med de samplade nintendo instrumenten jag har ^____^ Har den med men den pluggen, den har inte det lite mera dova och underabara SNES-ljudet. Har letat en massa utan att komma fram till nÄgra resutlat. Har du nÄgra tips hur man kan fÄ fram mera Ät SNES-hÄller istÀllet för NES?
GeckoYamori Postat 14 maj 2007 Postat 14 maj 2007 Du tar en rejÀl omvÀg dÀr. FLStudio har allt som behövs för att Äterskapa NES-ljuden (Bortsett frÄn noisekanalen). SlÀng in en SimSynth med nollstÀllda funktioner (VÀlj typ "blank" frÄn presetlistan), vÀlj squareoscillatorn och ratta pÄ PW:n. Basen Àr en triangelvÄg. SNES Àr ingen synt. SPC-chippet spelar upp extremt nertrimmade samplingar med lite primitivt reverb och dylikt.
Lonian Postat 15 maj 2007 TrĂ„dstartare Postat 15 maj 2007 Ănskar jag hade ett SID ship De VST:ar jag har som ger fina SID ljud brukar balla ur ibland tyvĂ€rr =/
trakko_man Postat 3 april 2008 Postat 3 april 2008 Ănskar jag hade ett SID ship De VST:ar jag har som ger fina SID ljud brukar balla ur ibland tyvĂ€rr =/ Men du! ajg tror refx har en synth som heter quadraSID, den e braa
FlyRider Postat 3 april 2008 Postat 3 april 2008 Den som vill Äterskapa NES soundet borde kolla in gratispluggarna Pooboy och Pooboy2. Pooboy2 har till och med ett autentiskt nes-delay och en arpeggiator!
isakzmachine Postat 3 april 2008 Postat 3 april 2008 Den som vill Äterskapa NES soundet borde kolla in gratispluggarna Pooboy och Pooboy2. Pooboy2 har till och med ett autentiskt nes-delay och en arpeggiator! Tackar för den!!
Lonian Postat 4 april 2008 TrĂ„dstartare Postat 4 april 2008 Ănskar jag hade ett SID ship De VST:ar jag har som ger fina SID ljud brukar balla ur ibland tyvĂ€rr =/ Men du! ajg tror refx har en synth som heter quadraSID, den e braa Yes jag har provat den. Men anledningen till varför jag inte gillar quadraSID Ă€r för att ljuden nollstĂ€lls nĂ€r jag startar om FL och laddar lĂ„ten nĂ€sta gĂ„ng. DĂ€rför om det Ă€r nĂ„got ljud jag gillar i QuadraSID brukar jag spela en melodi i det och spara som en Wav fil, sedan anvĂ€nda det som en Sample i projektet.
zagabar Postat 4 april 2008 Postat 4 april 2008 Jag hittade en sf2-bank med alla SPC-samples (ej olagligt utan gratis pÄ en sida (om inte sidan var olaglig förstÄss)). Om nÄgon Àr intresserad kan jag slÀnga upp den.
Lonian Postat 4 april 2008 TrÄdstartare Postat 4 april 2008 Jag hittade en sf2-bank med alla SPC-samples (ej olagligt utan gratis pÄ en sida (om inte sidan var olaglig förstÄss)). Om nÄgon Àr intresserad kan jag slÀnga upp den. adress
braindead Postat 9 april 2008 Postat 9 april 2008 hÀr e nÄgra lÄtar jag gjort http://www.myspace.com/bollenmusic
Piecemaker Postat 25 maj 2008 Postat 25 maj 2008 För att fÄ fram det dÀr 8-bit soundet brukar jag anvÀnda en plugg som heter YmVST. Med lite tweakande har man det man vill http://preromanbritain.com/ymvst/ Ser kanske lite "B" ut men lÄter helt ok
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.