Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla

Är 25Ă„r och bor i Göteborg

Jobbar volvo och fÄr dÀr inspiration till mitt EBM/Industri band MERDRE (franska för skit, jÀvlar etc...) av alla robotar som pyser och blippar.

Har bandet tillsammans med min sambo som utbildar sig till skrÀddare. SÄ "studion" trÀngs i ett rum med saker som tyger, symaskiner och strykbrÀdor.

Utrustingen Àr

Ljudkort: Audiotrak Maya 44mkII

synthar: Kawaii K1m (jÀttefina strÄkar och sÄ)

Crumar BIT99 (feta basar. den Àr dÀremot sönder och vÀntar pÄ reparation)

Mjukvara: Reason, Rebirth och Korg Legacy som mixas ihop i Cubase

Drömmer vÄta drömmar om en Korg MS2000 och Clavia Nordlead

Började min bana med att göra musik med Fasttracker 2 pÄ mitten av 90talet (jag har fortfarande kvar mitt GUS MAX ljudkort med 1mb minne!). Men efter en hÄrddiskkrash dÀr allt material, samplingar och i stort sett hela mitt liv ödelades sÄ lade jag ner allt musikskapande pÄ flera Är. Det Àr först det senaste halvÄret som jag börjat igen.

Hoppas jag kommer lÀra mig en del hÀr!

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Hejhej.

Du borde nog flytta ut frÄn frugans syverkstad förresten, det dammar vÀl nÄt enormt misstÀnker jag...?

Postat

VÀlkommen, skoj att se fler EBMare hÀr! Ingen aning om hur mÄnga det Àr, men minst 2 i alla fall! Hoppas du kommer trivas.

Har ni gjort nÄgot man kan fÄ lyssna pÄ?

Postat

Grejerna ligger nerpackad i lÄdor för tillfÀllet i vÀntan pÄ att vÀrden ska tapetsera om. SÄ nÄt material kan inte plockas fram pÄ rak arm. En demo Àr dÀremot under utveckling. Har material i huvudet och pÄ mÀngder av postit lappar (prisad vare denna uppfinning)

Damm... javisst. Tyg Àr ju inte direkt fritt frÄn sÄdant. I vÄr förra lÀgenhet sÄ varvades dÀremot alla sömnadsdagar med flitigt anvÀndande av dammsugaren (vi har en speciellt för detta rum). Alla symaskiner ligger sÄ lÄngt ifrÄn elektroniken som möjligt dessutom. HÄller pÄ att snickra pÄ en rumsavdelare ocksÄ. Det mÄste tyvÀrr bli sÄ nÀr man har en trea och snÄlt med utrymme.

Kanske fel att sÀja att min sambo gör musik med mig. Hon fyller ungefÀr samma funktion som Claes gör i covenant. Hon sÀjer helt enkelt till vad som funkar och som inte funkar. Om jag behöver lyfta fram trummorna eller om ett ljud lÄter förjÀvligt. Hon skriver lite texter ocksÄ. Samarbetet funkar rÀtt bra Àven om jag skulle vilja ha en till som gillar att göra musik a la suicide commando & covenant pÄ en seriös nivÄ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.