Jump to content
Annons

Sagapolis - Ballet in the Sky


Betyg  

5 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      1
    • 5
      1


Recommended Posts

Detta är vår första demolåt och den ska antingen bli en jättesuccé, eller så spolar vi ner den i toaletten. Vi har inte bestämt oss än. 😆 Vi skulle uppskatta alla typer av kritik och kommentarer, liksom tips om vart vi ska skicka in vårt demo.

LÅTNAMN: Ballet in the Sky

ARTIST/GRUPP: Sagapolis

GENRE: Vad tycker du att det låter som?

LÅTLÄNGD: 4:00

KOMPOSITÖR: Michael Sender/Dmitry Palagin

PRODUCENT: Michael Sender/Dmitry Palagin

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: ogg vorbis/mp3

STORLEK: 4.6Mb

LÅTLÄNK: Sagapolis - Ballet in the Sky (Ogg Vorbis eller mp3)

Vår e-post: info@sagapolis.com

Redigerat av skywatcher
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Mattias M (oregistrerad)

Jag tycker det låter trevligt och somrigt, lite sent för en sommarhit dock 😆 Jag tycker det skriker schlager om låten. Skicka in till Eurovisionen!! Det kanske inte funkar i den svenska uttagningen så skicka även till länder lite närmre medelhavet.

/Mattias M

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är lite Tarzanvarning på ah aha ah... ahahahah....

Det är keltisk feeling i låten så dra på med kelttrummor och genretypiska instrument i det partiet av låten där det låter mest keltiskt... harpan funkar inte i ljudbilden i intro't ...bra sång.

men annars kompetent,så gillar man genren så köper man nog det här...

Ni kan väl lyssna in och ge ett helhetsintryck av mina låtar, konstruktiv kritik,karl

http://w1.507.telia.com/~u50700301/

karl 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy Körberg.

Fast utan kola.

😄

Jag tycker det låter som musik till någon disneyfilm.. det är lite mycket saker som är igång samtidigt som sliter i öronen för uppmärksamhet..ganska jobbigt...

sånginsatsen är väl inte så mycket att orda om... men be hälften av alla troll i bakgrunden att inte spela på sina pinaler hela tiden så blir nog låten bättre och lättare att lyssna på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det här över lag.

Tycker att sången känns för låg, både volym och tonmässigt. Oldfield gjorde en del lite mer kommersiella inspelningar och om du hade haft en tjej som sjöng här så skulle det låta en hel del åt det hållet, inte minst tack vare gitarrljudet.

Frasen "Travel faster then the wind my friend" är ett typexempel där det kunde varit kraftigt och markerat på "my friend" med något sjysst eko på. Om man vill utveckla det i den riktningen alltså.

Nä, sången är för svag helt enkelt, känns som om sångaren inte tror på sin förmåga, eller typ står och sjunger klockan 4 på morgonen och är rädd att störa grannarna.

Trummorna känns lite stela/syntetiska. De kunde behöva lite ambience och reverb tycker jag.

Jäkligt sjysst i övrigt, är min åsikt! Gillar det där keltinspirerade flöjterna och rythmerna.

Edit: lyssnar genom lurar nu, så jag vågar inte säga så mycket mer om nivåer och sånt.

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Olsen Brothers reser till Irland...

Jag tycker att alla komp instrument ligger för högt i förhållande till lead:sen. Nånting borde sticka ut mer, för att göra det hela mer övertygande.

Rent produktions mässigt så tycker jag det är en bra bit över demokvalitet 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt okej schlager! Försök få den att INTE låta så mycket som "Fly on the wings of love" så blir den bättre. Kanske förstärka det nordbrittiska (skotskt/irländskt?) lite och få in lite Waterboys-melankoli.

Viveln är lite för mycket korrigerad plåt, skulle hellre höra vanliga drums. Snyggt ljud annars så vitt jag kan bedöma, härliga aguror.

Proffsigt hursomhelst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är lite Tarzanvarning på ah aha ah... ahahahah....

Ni kan väl lyssna in och ge ett helhetsintryck av mina låtar, konstruktiv kritik,karl

Tarzan? Ja, hehe... Highlander Tarzan. Varför inte. Eller är det en nackdel? :rolleyes:

Dina låtar är bra ur musikalisk synvinkel, men kräver bättre mixning. Andra fragmentet fastar jag särskilt för. Härlig melankolisk stämning om det. Jag skulle börja med att panorera och frekvensrensa stämmorna ordentligt innan effekterna ska läggas på. Sången bör komprimeras. Och dra ner på reverbet. Låter som att du sitter bakom kulisserna på en scen när du sjunger. Maximal närhet skulle göra mixen kraftigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå låter proffsigt och bra överlag. Om man skall gnälla på lite småsaker så tycker jag inte att sången är 100%. Jag skulle lägga om sången, det glider lite på sina ställen. Ni får inte ut allt som ni skulle kunna av rösten som har mycket karraktär och djup att erbjuda, låter det som. Kanske höja ett eller två tonsteg, eller "sjunga ut" mer?

Arrangemanget är nästan för snyggt. Jag hade velat ha fram gitarren lite mer, det skulle bli en snygg kontrast om den låg lite längre fram i mixen. Nu försvinner den in i ljudet så att den blir mer utfyllnad.

Men annars var det mycket snyggt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var en jättehärlig låt!

+ Skönt med rytmen innan 00:55, (betoning på 1, 2å och 4, jämfört med det vanliga 2 och 4 - pop-stuket)

+ Mysig blandning mellan elgitarrer och keltiska flöjter

Ljudbilden är som jag vill ha den också. Många instrument, men inget som man irriterar sig på. Möjligen kan det kännas lite grötigt ibland, det kan man kanske bättra på genom att inte ha riktigt så mycket reverb på allting som ni har nu. Och så blir det kanske lite väl mycket bas i mina lurar. Och så kanske lite "kraftigare" sång, som några andra har föreslagit här. Men det är detaljer.

Jag är övertygad om att den här skulle "slå" och spelas på radio en hel massa om det hade varit en känd artist som gjort den!

Lycka till!

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...