Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er!

Jag har Logic 5.5 i windows xp miljö och det craschar precis hela j*** tiden.

Tänkte att det kunde vara pluggar som gjorde detta, men utan pluggar så uppstår det lite mer sällan. Nu craschar den oftast när jag skall spara i ett nytt namn.

Startar jag ett nytt projekt och skall spara så craschar den, "hänger sig". Logic fastnar och sedan stänger ned sig.

Jag har en låt som jag kan jobbar med och spara via ctrl s går bra, men det är bara den låten. Kan inte starta en ny. Jag kan inte heller "bounca" den låten..

Har provat att avinstallera och installera igen, tagit bort logic i registret men det hjälper inte. Jag blir tokig snart! =) ..

Dual core Intel, 1gig ram. Sprillans ny hårddisk..

Firewire 410 M-audio.

// Vad tror ni?

Annons
Postat

Ja den gör ju det..

Det funkade innan jag bytte moderkort, cpu, grafikkort, hårddisk, minnen och nätaggregat . =)

Det är så skumt för ingen i hela världen verkar ha haft samma problem! ..

Jag har en mac som jag kan köra logic 6 på som funkar fint.. Men då funkar inte mina VST-pluggar.. *(som just nu inte är installerade) .. så det är lite konstigt.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Funkar verkligen PC versionerna med dual core har funderat lite jag oxå på att uppgradera men har tvekat lite iom. att jag var osäker på det.

Göran

Postat

...Men det går att säga åt Logic att endast använda 1 processor.

Gör såhär:

CTRL+ALT+DEL, Aktivitetshanteraren, Processer, Högerklicka på logic platinum.exe, "Ange processortilldelning" (eller nåt liknande).

Jag har inte testat det själv men det kan ju vara värt ett försök.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.