Jump to content
Annons

Låt från remixtävling alltså alltså helt ok här


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Hej slinker in igen och postar länken till en remix från Real World Remixed.

Har endast sparat lite percussion, en nylongura, leadsånger och körer från samplepacket resten är herr Göran i egen hög person. Har dessvärre inte koll på de musiker eller körsångare som medverkar på orginalet men det är som sagt Angelique Kidjo och Peter Gabriel på lead sång. Ganska stor skillnad mot orginalet kan man nog säga faktiskt. Ligger även på kontrollrummet.

Min remix ca. 3.2 minuter lång

ca. 4 meg mp3

Kan endast streamas därifrån

Remixad och klar för ett par dagar sedan dvs. 2007

Således Burnin Sven verk =

Elgura och bas samt Medeli eltrummor och EZ drummer, lite lirat och en loop och en jäkla massa editering.

Första mixförsöket med mina nya Yamaha HS 50M monitorer. Lite mycke cymbaler och kompressor på solot men det är min signatur så man hör att det är jag 😕 .

Ha det bra

Göran

http://realworldremixed.com/remix.php?remi...wq7VWgDutZjzGVc

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Hallååååååå är det nån där finns man överhuvudtaget, eller det är kanske ni som inte finns 😠 ? 30 tittar och ingen har orkat lyssna måste vara rekord jag bumpar till vi når hundra får se hur lång tid det tar.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Såg att nån protesterade i en annan tråd om att remixer inte är tillåtna här. Det verkar ju vara väldans märkligt och kan ju inte gälla en remix från en tävling som man uppmanas länka till av dom som anordnar tävlingen. Så är det därför som det är tyst här så fattar jag men som sagt den här remixen är helt lugn och kan bara streamas därifrån och den byggdes utifrån kunskap som jag inhämtat här.

Det är inte jättelänge sen som en av studiofolket själv sa att han tyckte att det var skoj att det gick bra för en annan remix (från samma tävlingsmakare) och den låg oxå här så de så 🙂 . I mitt fall så är det så stor skillnad på låten och min remix att det går att ta bort det lilla som finns kvar från låtens samplepack och göra en ny egen låt av den.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Nejdå! Klart man får göra som du gjort här! 🙂

Det är bara det att studio forum är i en "fas" nu. det händer inte lika mycket so förr. Det kommer nog skall du se. jag hörde låten på KR och jag tycker det är skitbra! Ger dig en mer konstruktiv comment där. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara det att studio forum är i en "fas" nu. det händer inte lika mycket so förr. Det kommer nog skall du se.

Precis. Detta forum håller på att uppgraderas och i samband med att den kommer ut, kommer också communityn att släckas. Istället för att tillfälligt, som nu, ha två forum så kommer det åter bli ett. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

OK tackar skriv gärna nåt här med jag vill att studio ska dra igång igen oxå. Det finns faktiskt plats för två bra forum för det är två bra forum helt enkelt så är det det är inte förhandlingsbart ens.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Man tackar och bockar så hemskt mycket ynot skoj att det kom tillpass hehe. Ny chans på Irl i Linköping om en månad det bidde uppskjutet.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...