hammagrella Postat 23 augusti 2004 Postat 23 augusti 2004 Jag har en del gammalt mög som jag skapat i Cubasis. Numera kör jag Cubase SL och kan ju dÄ snyggt importera gamla Cubasis-lÄtar och rÀtt enkelt meka vidare med dom (mest MIDIn). Ett problem uppstÄr emellertid ibland, vissa Cubasisfajler som jag appselut vet innehÄller en rÀcka midi-tracks, Àr HELT TOMMA nÀr jag öppnar dom i Cubase! Skumt vÀrre. NÄn som kÀnner igen och / eller vet hur man löser? Jag har avinstallerat Cubasis sen lÀnge eftersom det krockade med min Cubaseinstallation.
Egghuvud Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Jag hade liknande problem nĂ€r jag gick frĂ„n VST till Cubase sx. En del av filerna var helt frĂ„nvarande. Jag kommer inte ihĂ„g hur jag gjorde, men jag skall kolla nĂ€r jag kommer hem ikvĂ€ll đ
Egghuvud Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 Nej det vete katten varför de försvinner. Vi fÄr be MI7 eller nÄn att förklara. NÄgon som vet? Har en lÄt som heter ap-svett som jag inte kan öppna och jag vill gÀrna höra hur den lÄter för jag kommer inte ihÄg den. (Btw AnfÀkta och anamma, Hammagrella Hacke lÀr vÀl fÄ Ànnu mer spader nu.)
hammagrella Postat 25 augusti 2004 TrĂ„dstartare Postat 25 augusti 2004 (Btw AnfĂ€kta och anamma, Hammagrella Hacke lĂ€r vĂ€l fĂ„ Ă€nnu mer spader nu.) Javisst! Den dĂ€r Kiss-retro-dörren var en pandoras ask som vi nog inte skulle öppnat. Snart fĂ„r vi vĂ€l se Barbapapa-avatarer hĂ€r pĂ„ forumet oxĂ„... đ
hammagrella Postat 1 oktober 2004 TrĂ„dstartare Postat 1 oktober 2004 Jag hade liknande problem nĂ€r jag gick frĂ„n VST till Cubase sx. En del av filerna var helt frĂ„nvarande. Jag kommer inte ihĂ„g hur jag gjorde, men jag skall kolla nĂ€r jag kommer hem ikvĂ€ll đ Eggis, hittade du nĂ„got? Det hĂ€r Ă€r rĂ€tt frustrerande. Har nĂ„gra riktiga guldkorn till lĂ„tar i Cubasis VST 2.0-format, men jag kan inte öppna dyngan - eller som sagt - det gĂ„r att öppna men alla tracks Ă€r blanka. Inte heller vill/kan jag installera om Cubasis pĂ„ burken eftersom förra gĂ„ngen jag hade det sĂ„ sĂ„ krockade Cubase SL och Cubasis och ville inte lira i samma maskin. I vĂ€rsta fall fĂ„r jag vĂ€l skicka till nĂ„n vĂ€nlig sjĂ€l som har Cubasis och be om en save MIDI Ă„tminstone, eftersom det Ă€r frĂ€mst midi-tracksen jag vill Ă„t i dom hĂ€r gamla godingarna.
Andreas L Postat 1 oktober 2004 Postat 1 oktober 2004 Ok, det Ă€r inte vad du vill höra, men om du vet vad det Ă€r du vill Ă„t i dina gamla filer... varför inte installera cubasis. Spara ner midi-filerna och sedan köra en systemĂ„terstĂ€llning. XP-systemĂ„terstĂ€llning har aldrig svikit mig, om jag varit noga med att göra en Ă„terstĂ€llningspunkt innan jag installerar program som jag sedan vill plocka bort. Du kör vĂ€l XP??? đ
hammagrella Postat 1 oktober 2004 TrĂ„dstartare Postat 1 oktober 2004 ....fast nu slĂ„r det mig ju att jag NATURLIGTVIS kan installera Cubasis pĂ„ en annan dator, t ex den mögiga internetanslutna som Ă€ndĂ„ dryper av virus och spyware, den ska Ă€ndĂ„ installeras om. Fan vad korkad man Ă€r ibland....! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.