Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en del gammalt mög som jag skapat i Cubasis. Numera kör jag Cubase SL och kan ju dÄ snyggt importera gamla Cubasis-lÄtar och rÀtt enkelt meka vidare med dom (mest MIDIn).

Ett problem uppstÄr emellertid ibland, vissa Cubasisfajler som jag appselut vet innehÄller en rÀcka midi-tracks, Àr HELT TOMMA nÀr jag öppnar dom i Cubase!

Skumt vÀrre. NÄn som kÀnner igen och / eller vet hur man löser? Jag har avinstallerat Cubasis sen lÀnge eftersom det krockade med min Cubaseinstallation.

Annons
Postat

Jag hade liknande problem nĂ€r jag gick frĂ„n VST till Cubase sx. En del av filerna var helt frĂ„nvarande. Jag kommer inte ihĂ„g hur jag gjorde, men jag skall kolla nĂ€r jag kommer hem ikvĂ€ll 🙂

Postat

Nej det vete katten varför de försvinner. Vi fÄr be MI7 eller nÄn att förklara. NÄgon som vet? Har en lÄt som heter ap-svett som jag inte kan öppna och jag vill gÀrna höra hur den lÄter för jag kommer inte ihÄg den.

(Btw AnfÀkta och anamma, Hammagrella Hacke lÀr vÀl fÄ Ànnu mer spader nu.)

Postat
(Btw AnfÀkta och anamma, Hammagrella Hacke lÀr vÀl fÄ Ànnu mer spader nu.)

Javisst! Den dĂ€r Kiss-retro-dörren var en pandoras ask som vi nog inte skulle öppnat. Snart fĂ„r vi vĂ€l se Barbapapa-avatarer hĂ€r pĂ„ forumet oxĂ„... 😄

• 1 mĂ„nad senare...
Postat
Jag hade liknande problem nĂ€r jag gick frĂ„n VST till Cubase sx. En del av filerna var helt frĂ„nvarande. Jag kommer inte ihĂ„g hur jag gjorde, men jag skall kolla nĂ€r jag kommer hem ikvĂ€ll 🙂

Eggis, hittade du nÄgot? Det hÀr Àr rÀtt frustrerande. Har nÄgra riktiga guldkorn till lÄtar i Cubasis VST 2.0-format, men jag kan inte öppna dyngan - eller som sagt - det gÄr att öppna men alla tracks Àr blanka.

Inte heller vill/kan jag installera om Cubasis pÄ burken eftersom förra gÄngen jag hade det sÄ sÄ krockade Cubase SL och Cubasis och ville inte lira i samma maskin.

I vÀrsta fall fÄr jag vÀl skicka till nÄn vÀnlig sjÀl som har Cubasis och be om en save MIDI Ätminstone, eftersom det Àr frÀmst midi-tracksen jag vill Ät i dom hÀr gamla godingarna.

Postat

Ok, det Àr inte vad du vill höra, men om du vet vad det Àr du vill Ät i dina gamla filer... varför inte installera cubasis. Spara ner midi-filerna och sedan köra en systemÄterstÀllning.

XP-systemÄterstÀllning har aldrig svikit mig, om jag varit noga med att göra en ÄterstÀllningspunkt innan jag installerar program som jag sedan vill plocka bort.

Du kör vĂ€l XP??? 🙂

Postat

....fast nu slĂ„r det mig ju att jag NATURLIGTVIS kan installera Cubasis pĂ„ en annan dator, t ex den mögiga internetanslutna som Ă€ndĂ„ dryper av virus och spyware, den ska Ă€ndĂ„ installeras om. Fan vad korkad man Ă€r ibland....! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.