mietek Postat 14 mars 2007 Postat 14 mars 2007 (redigerat) la in 20 spÄr med la2a av nÄn anledning och mÀrkte att performancemÀtaren gick fanemej upp i 40 ungefÀr, sÄ ska det vÀl inte gÄ till ? mÀrkte att kortet delade irqnummer med grafikkortet, kan det vara det som spökar och om det Àr sÄ, ska man Àndra till nÄgon annan plats om det Àr möjligt och isÄfall vilken? Redigerat 14 mars 2007 av mietek
basshole Postat 14 mars 2007 Postat 14 mars 2007 UAD-kortet kommer alltid sno en viss mÀngd processorkraft dÄ trafiken till och frÄn kortet belastar proccessorn. Det kan Ä andra sidan vara en bra idé att flytta det till en annan pci-plats, av alla saker att dela irq med tillhör nog grafikkortet de vÀrsta. Ditt ljudkort bör sÄklart inte heller dela irq med nÄgon resursbov. 2a pciplatsen ifrÄn grafikkortet sett (beroende pÄ moderkort) verkar vara en populÀr plats för ljudkort/uadkort.
mietek Postat 14 mars 2007 TrÄdstartare Postat 14 mars 2007 ja fast det blir lite krÄngligt ,jag har redan mitt ljudkort pÄ andra platsen och mitt dsp pÄ !3e! men grafikkortet Àr integrerat liksom sÄ det Àr konstigt tycker jag? vad Àr det som kan bli sÀmre av att det delar plats dÄ?
Florian le Sage Postat 15 mars 2007 Postat 15 mars 2007 Jag hade samma problem första gÄngen jag blev med dator och det funkar bara inte, sÄ Àr det, grafikkortet har för mycket trafik etc och detta ger upphov till konflikter i datorns kommandosignaler eftersom det Àr högintensivt pÄ bÄde grafik och ljudkort eller uad-kort, de mÄste ha egen IRQ!
mietek Postat 15 mars 2007 TrÄdstartare Postat 15 mars 2007 (redigerat) aj dÄ:S men jag kan verkligen ingenting om sÄnt hÀr, >gÄÄr det att Àndra plats? och hur dÄ? byta pcislot? Redigerat 15 mars 2007 av mietek
Bone Postat 15 mars 2007 Postat 15 mars 2007 Om det Àr grafikkortet som tar en massa bandbredd kan du ju testa med DSP Latency Checker och med Ulysses. Om det nu Àr grafikkortet som tar bandbredd sÄ kan du ju ta hem Doubledawg frÄn samma sida som Ulysses finns pÄ för att öka latencyn pÄ grafikkortet sÄ att den lÀmnar mer kraft/bandbredd till ljudkortet.
mietek Postat 21 mars 2007 TrĂ„dstartare Postat 21 mars 2007 (redigerat) jag kan ju sĂ€ga för att hjĂ€lpa nĂ„n som eventuellt kommer uppleva samma sak att det var verkligen det som var problemet, flyttade min uad sĂ„ att det fick egen irqplats, Har ingen aning om det ens hĂ€nger ihop pĂ„ nĂ„t sett, men cpuförbrukningen gick frĂ„n 40 till c:a 10 đ Redigerat 21 mars 2007 av mietek
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.